Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 14:09

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Henrik D.S. skrev:
Hej til alle !
Et er sikkert; utak er verdens løn. Og man skal bare lave 1 lille fejl eller komme til og sige et ord forkert. Så kan en dum ting nemt blive blæst op til verdens undergang. Som Chr. siger hjælp dog hinanden ! Om ikke andet så med at aftale datoer, så der ikke bliver 2 events samme dag !
I har jo alle bevist at det kan lade sig gøre at lave street racing events uden DASU. Så begrav dog strids øksen og arbejd lidt sammen! I behøver jo ikke og være ligesom DASU og lade det hele gå op i regler, paragraffer og div. Gebyre!!

En ting vi alle nok kan blive enige om er at street race er fedt! Uanset om det er 201m eller 402m. 10 eller 1000 starter så synes jeg det er fedt at der nogen der vil arbejde røven ud af bukserne for lave lovligt race. Og jeg ved godt hvad det drejer sig om da jeg har siddet formand for en bilmærkeklub i 5 år. Samt været med i flere forgæves forsøg på at starte noget op her på fyn over de sidste 10 år ! Det er en lang sej kamp mod politikere, miljø(støj), folk der hader motorsport, div. Tilladelser, osv. !
En ting er at blive hængt ud i pressen som psykopat med hang til og forstyre andre med larm fra motorsport. Men det er fandeme surt at blive hængt ud af sine ”egne” folk, og blive kaldt ”hjerne død brian”, ”autonome unge DHB kørere”. (Klip fra NDCD forum) Eller se sit arrangement smuldre pga. modvilje mod euro biler i dragracing regi. For der har været flere tiltag både blandt NDCD og andre dragracing klubber. Dog vil jeg også sige at Euro biler har haft meget ringe fremmøde ved div. Race som det er lykkedes for forskellige ildsjæle at få gennemtrumfet. Men det skyldes nok det høje tilmeldings gebyr under DASU!!!!
Dog vil jeg sige at NDCD får nogle drøje hug på deres eget forum pga. ”div. DHB fejl”, af egne medlemmer! (lukket medlems forum) Nogle indlæg som er særdeles velformuleret og veldokumenteret ! Ikke bare mudder kastning.

Ja det koster penge og lave disse løb og der skal være et overskud til arrangøren til at dække evt. underskud hvis publikum og deltager svigtet for eks. Ved regnvejr. Men der er heldigvis normalt mange deltagere og tilskuere til streetrace. Det er nok det flere andre har opdaget også.... Streetracing er en glimrende ”malkeko” til og skaffe flere medlemmer og penge i kassen ! Men lad dog de penge komme sporten til gode igen!

God ide med www.dhbrevenge.dk Der kommer jo også carwars i august, men det er jo også Forlaget Benjamin/NDCD ......

Hvis jeg er kommet til og fornærme nogen med dette indlæg er det ikke min hensigt!!! Eller hvis nogen har mere nøjagtige oplysninger så ret mig venligst !

Mvh. Henrik D.S.

Henrik - ikke bare hedder vi det sammen :wink: men tilsyneladende tænker vi også 100% ens.

Jeg ved at Bo som er den anden part i Racetiming.dk (som er det tidtagningsfirma bl.a. Streetracing.dk benytter) har fået rigtig mange forespørgelser fra folk på Fyn (skal lige siges at han bor i Nyborg og er engageret i bl.a. Mini Klub Fyn).

Min bedste anbefaling er at du finder 4-5 ildsjæle på Fyn og lokaliserer hver eneste potentielle stribe asfalt (typisk fabriksområder og mindre flyvepladser) og booker en stribe asfalt, så kan jeg til gengæld garanterer dig at Streetracing.dk bakker 100% op med hjælp til tilladelser, referencer, osv. osv.

Og så mangler vi lige et par ildsjæle på Sjælland !!!

Henrik

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Der har været lavet mange forsøg på at booke asfalt til formålet på fyn. Også siriøse forsøg! Nu har jeg aldrig været med i forsøgene så jeg kan ikke gøre mig klog på, hvad det er der går galt, men mig bekendt strander det i politik og godkendelser (ret mig hvis jeg tager fejl).

Se nu f.eks. Vandel som ellers er et MEGET egent sted søjmæssigt og på andre fronter også. Det giver STADIG problemer og et PKJ arrangement har så måtte lade livet her i weekende pga. klager (RIP). Kom stærkt igen PKJ!!!

Problemet er jo nok at Streetracing ikke er en anerkendt sport i DK - Og slet ikke blandt politikere! Kunne man få anerkandt Streetracing som sport i dk på lige fod med f.eks. gocart osv... Ville det så ikke rykke på noget?

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Er osse skal vi bare hjælpe hinanden lidt mere som andre også er inde på :wink:

Vi har absolut ingen problemer med støjgodkendelser eller efterfølgende klager, bl.a. fordi vi har fået bekostet en generel støjmåling som kan lægges på bordet sammen med vores ansøgninger til det berørte amt.

Konkret kan I oplyse at der findes dokumentation for at et lovligt streetrace arrangement ikke forøger den bestående baggrundsstøj mere end 2 dB. (normalt 58 dB.) målt i vindretningen på testdagen.

Igen og igen - meget er nemmere hvis man selv pro-aktivt gør noget i forhold til myndighederne og husk så at slå på, at dette er en alternativ indsats i forhold til trafiksikkerheden blandt yngre billister.

Sidst - men ikke mindst, hvis I møder nogle hardcore modstandere så konfronterer dem med at de er jo samtidig skal være modstandere af alt kørsel i landet - alene af den grund at deltagerne jo kører i lovligt indregistrede biler, som lige så godt kunne køre paradekørsel på offentlig vej helt lovligt med en identisk "støjgene"

Hartvig - I'm out, and on my way to Le Mans 2006 in 2 minuttes :D

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Fyn
Nu må jeg jo nok erkende at mit aktivitets niveau mht. street race er sænket meget de sidste par år pga. nogle meget tidskrævende faktorer så som kone, børn og opstart af eget firma. Så jeg har ikke den nødvendige mængde tid til og kunne gå 110% ind i sagen igen! Så jeg bliver lidt på sidelinien, SORRY!

Beldringe (Odense lufthavn) var totalt udelukket, de er totalt panikslagen over for alt andet end fly.
Selv om den ligger næsten øde hen. Det er vist nede på 3-5 fly pr uge der starter!
Vi var nået så langt at vi havde en strækning (402m bag ved lindøværftet), som var godkendt af både DASU, politi, lodsejere, og teknisk forvaltning ved kommunen. Tegninger over sikkerheds afspærring. Forsikring ved DASU. Et par lokal politikere som var villige til og arbejde for vores sag. (for så kom de i tv og avis) Det havde taget næsten 2 år at komme så langt og så var der åbenbart en der ville spærre ben for del hele. Der kom en meddelelse fra kommunen at det var farlig ulovlig motorsport og det kunne de ikke støtte! Og det kunne ikke diskuteres!!! Vi fandt aldrig ud af hvem det var der blokerede for os ! Det er nok 6-7 år siden nu. Jeg ved ikke hvad der sker lige nu i Odense, da det er ret sjældent at jeg kommer der. Men der må kunne findes 4-5 andre ildsjæle.

Glæder mig lidt til og se hvad der sker ved carwars! For hvis man læser lidt på div. Forums så har alle (euro)street racers den opfattelse at carwars bliver en stor gang striben for alle ! Med masser af frit race, alle mod alle i 3 dage! Med mindst 500 euro biler og måske en 10-20 US-biler..... Men hvis man læser på US/Drag forums så forventer de noget ”seriøst” race uden alle de halve motorer og sindssyge brianer og deres honda'er, BMW, osv. Der ødelægger deres trackbite med gade dæk. Og at det bliver et race uden ”tivoli” (T.hansen, geil, bilsterio, osv) De forventer mindst 3-400 US biler og max. 15-20 euro biler. Det skal nok blive sjov og se hvad det ender med !!!

Til alle ildsjæle keep up the good work !!!

Mvh. Henrik

Titel:
Mester Medlem

Henrik - Carwars er aflyst i år... De beklager og starter så først op nærst år i stedet.

Jeg vil gætte påat det nok ikke har kunne få godkendelserne i hus som også er alle andres problem - Der er jo kun et vis antal "støj" dage tilrådighed. Vi snakker kvoter... Som jeg har forstået det.

Det er efterhåndens sådan at intet kan lade sig gøre, med mindre der lægges rigtig mange penge på bordet til at gøbe sig ind i div. kvoter/godkendelser.

V/h Chr

Titel:
Moderator

Havneren skrev:
Henrik - Carwars er aflyst i år... De beklager og starter så først op nærst år i stedet.

Jeg vil gætte påat det nok ikke har kunne få godkendelserne i hus som også er alle andres problem - Der er jo kun et vis antal "støj" dage tilrådighed. Vi snakker kvoter... Som jeg har forstået det.

Det er efterhåndens sådan at intet kan lade sig gøre, med mindre der lægges rigtig mange penge på bordet til at gøbe sig ind i div. kvoter/godkendelser.

V/h Chr

Der er kun EEN ting at sige til dette:

SØRG FOR AT STØTTE DE FÅ ARRANGEMENTER DER AFHOLDES.

Disse arrangementer har brug for al den støtte de overhovedet kan skrabe sammen, det kræver opbakning at stille sådan noget på benene.
Her snakker vi BLANDT ANDET OM FORHÅNDSTILMELDING, SÅ EN OPFORDRING TIL STREETRACERNE; MELD JER TIL I GOD TID.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Fyn
Fik også beskeden 1/2 time efter jeg lavede det sidste indlæg. Det er sku lidt surt !

Mvh Henrik

Titel:
Mester Medlem

Det er rigtig surt ja!!!

Jeg fandt ud af det i går...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Det er lukket...

www.maxpower.dk/carwars

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Havneren skrev:

V/h Chr
lige nøjagtig det med tilladelsen var noget der var på plads mht. det aflyste CAR WARS! resten af året er der kun mulighed for køretekniske kurser eller motorsport (det vil bla. sige det ikke er lovligt at køre søndag ....) rigtig meget noget pis. da den her balade hurtig fører til at de forskellige andre løb er truede. som HENRIK GM skriver støt op om det der er lovligt. MVH. søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Næste

Alle tider er UTC + 1 time