lille regnestykke:
Hvis det tager 5år at få råd til afgiften, og afgiften er på 10k, så kan manden afsætte 2k om året til det projekt.
Hvis han skal ud og bygge en motor, af feks SPM stumper, så kan der meget nemt puttes for 30k i sådan en motor, men så er kvaliteten der også.
2k om året, en motor til 30k, det er ca 15år.
Da han jo gerne vil have nogle dele det ikke går i smadder, så er en gearkasse nok et nødvendigt upgrade. Selvom han finder en billig getrag, så koster den alligevel nemt 6-8k, dvs yderligere 3-4års opsparing.
Så skal der findes noget styring,dyser,pumper etc etc etc, og der er nemt for 8k-12k i nye dele, alt afhængigt af hvad han vælger. Det var så 4-6 år mere. dertil kommer en turbo osv osv.
Hvis vi lægger sammen nu, så vil det tage manden ca. 30 år at rejse de penge, og så er bilen nok ved at være rustet op, mon ikke?
Nu stiller jeg det hele lidt på spidsen, men du kan vist godt se pointen tror jeg

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!