Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hej alle.
Mens jeg forbereder mig på en komplet installation af MS (kræver en del ombygning) på min saab 900 turbo 8v med k-jet, har jeg overvejet at tilslutte en ekstra dyse for at give lidt ekstra benzin. MS styrer pt. tændingen, og er som sådan installeret i bilen. Det jeg har brug for at vide er, om en almindelig elektronisk dyse (i det her tilfælde fra en saab 9000) har brug for et returløb?
Mine overvejelser går på, om jeg kan bruge den dyse-holder jeg har, der kan holde 1 enkelt dyse, således jeg ikke har brug for et fuel-rail, kan bruges til opgaven. Jeg er ikke interesseret i at skulle trække en retur.
Ligeledes, vil en almindelig dyse kunne holde til trykket fra k-jet-anlægget, der sidder på bilen nu?
Planen var at bruge den u-målte linie der giver koldstarts-dysen benzin, da det således ikke ville påvirke den målte benzin der leveres til de 4 almindelige mekaniske dyser.
Er min idé helt hen i vejret, eller skal jeg forsøge mig med en kold-startsdyse og således lade MS styre den i stedet for? Den arbejder ikke med returløb alligevel, og må således formodes at kunne håndtere konstant tryk...!
Nogen der har overvejelser omkring mit lille projekt? Og jo, jeg burde måske bare hoppe på og få MS til at kontrollere hele dynen, men dette kræver en anelse mere arbejde end jeg har tid til, samt mulighed for, at begive mig ud i lige nu... Det må sommerferien kunne gøre noget ved :)
Tak for svar,
Daniel.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Der er ingen dyser der pr deffinitonn skal have et returløb.
Det er bare en enkel måde at styre trykket på, og undgå damplommer.
Start dysen er ikke konstrueret til at blive pulseret, så den kræver nok en konstant spænding for at holde i længere tid.
9000 dysen kan med rimelig sikkerhed tåle trykket, men der kan være problemer med ændret sprøjte billede, og langsommere åbne-lukketid.

Jeg personligt vil anbefale at bruge de timer der går til at mokke et nødløsnings system sammen. Til at lave de sidste forberedelser for montering af et komplet MS.
Hvis alle dele er tilstede, og ledningsnet er trukket, så bør det tage maks 2 timer, fra stop med K-jet til start med MS.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nja, du kan meget vel have ret...
Det der holder mig tilbage er ikke så meget ledningsnet, men mangler samtlige sensorer (ingen på bilen kan bruges), der skal skæres af manifold for at få dysserne langt nok ned, laves fuel-rail samt montering og finde de forskellige sensorer der skal bruges...
Så 2 timer er nok i underkanten :)
Derudover har jeg ikke facilitter til at lave ovenstående hvor jeg bor, skal ned i de gamles garage (100km herfra) for at få tingene lavet.
Derimod kunne det være sjovt at få lidt erfaring med systemet som tilskud...
Hmm, nu ser vi hvad jeg finder på.
Super at dysen kan klare at køre uden retur, her vil k-jet anlægget jo sådan set sørge for at der er tryk på dysen...
Hvordan det vil virke, tja, det vides jo så ikke, som du siger...
Daniel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvis du ikke rigtig har tid eller kan overskue det så find dyser manifold og hvad der ellers kræves for tilpasning og send hele dynen til jb coolers.. han er billig..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jep, det er rigtigt... Tror måske også det bliver Jesper der skal lave fuel-rail. Manifolden har jeg en ekstra af, og har en kammerat der allerede har boret en anden op, så den kan jeg vist bytte mig til. Hmm, det virker som om der bliver færre og færre undskyldninger for ikke at komme igang... Så er der sensorer og ledningsnet tilbage at bekymre sig om...
Daniel.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg
Det kan godt være det er mig der er tosset, men vil det ikke være tilstrækkeligt at udskifte de nuværende dyser med nogle større?
Det bør vel kunne give den fornødne mængde og er nemt at styre med MS...

MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Hej kaktus.. der er jo lige et problem..-der er jo ingen motorstyring på de originale dyser når saabèn kører med mekanisk sprøjt..

Det er indtil videre kun tænding på ms (som jeg har fanget den)

Går igang med manifold på mitsuen :twisted: så skal der snart tryk på

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Præcis uno, der er ingen elektronisk styring af dyserne nu...
Daniel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time