Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
lqs skrev:
sådan en NISSAN skal have RB26 motor for at have to turboer.... du kan få SKYLINE med 2liters sugemotor! du kan få en bil der står SKYLINE på der slet ikke ligner det monster vi her i DK forbinder med en sådan.... læs gammel og rigtig grim... meget ældre end R32.
ang tvangsmadning af morfar/klassiker OPELEN så synes jeg du skulle købe turboladere, ventiler, mærkelige dåser mm fra en 2JZ motor (bla. TOYOTA SUPRA mk 4) den kan lave tryk utroligt langt nede fra....... og max effekt på de små kompakte ladere er 450hk. du kan købe dem med 6stk 440ml lavohms dyser med dysebro og regulator ved mig for 4500kr. med en egenbygget udstødningsmanifold, er der mulighed for en OPEL der tror den er mindst dobbelt så stor! MVH søren

Nå, så blev man så klog.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hvor stort gas-spjæld skal jeg køre med? Er det gas-spjæld jeg har nu stort nok til de små 400 hk jeg sigter efter?

Evt en bil jeg kan tage det større spjældhus fra?

Behøver ikke nødvendigvis at passe på min manifold, da jeg får speciallavet min indsugnings manifold... ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

LionTamer skrev:
Hvor stort gas-spjæld skal jeg køre med? Er det gas-spjæld jeg har nu stort nok til de små 400 hk jeg sigter efter?

Evt en bil jeg kan tage det større spjældhus fra?

Behøver ikke nødvendigvis at passe på min manifold, da jeg får speciallavet min indsugnings manifold... ;)

Medmindre du vil smide enten 500.000.- dkkr efter motoren eller du er heldig at finde en Lotus Omega maskine et eller andet sted så ville jeg måske nok sigte lidt lavere til at starte med.

Med megasquirt er du jo rigtig godt på vej. Du skal ikke have større spjæld i første omgang det burde ikke være nødvendigt.

Jeg ville gå efter at finde en 2,8 liters maskine istedet for din nuværende 3-liters. 2,8´eren (den med karburator SH eller S) kører noget lavere kompression end din 3,0E. Dette giver grobund for ret så mange turbohk uden de store ombygninger. Kendte en med en guldfarvet Monza engang der byggede 2x turbo på sin 3,0E (156hk standard og meget lav komp.) Den fik i omegnen af de 300hk uden de vildt store modifikationer. JEg mener han brugte en styring fra en Omega 3000 eller sådan noget men er ikke sikker.

Held og lykke med projektet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time