Olivier skrev:
Min elskede GTFOUR er begyndt at klikke.
Jeg er ret sikker på at det er en af ventilerne, det mærkelige er bare at den kun gør det når man accelerer. Den gør det mest når den er kold, men også når den er varm.
Det skal lige siges at når jeg mener accelerer mener jeg ikke speederen i bund, men bare stille og roligt.
Hvordan kan det være at det kun er når jeg speeder op?
Når man skal stille på ventilerne hvad betyder det så når der står : 0.30 mm varm.
Hvad mener man med varm og hvad mener man med kold?
Jeg vil næsten garentere at det ikke er ventilerne, der tikker, med den forklaring du har givet.
Varm er driftsvarm. kold er omkring 20 grader, eller håndlun.
Forkert olie kan give klikkende ventiler, hvis de er hydrauliske, hvilket de ikke kan være hvis der er opgivet et spillerun, man kan justere.
Det er højst sandsynligt tændingsbanken den lyd du beskriver.
Og det kan fremkomme ved en dårlig tankfuld benzin.
Eller event. vand i tanken.
Hæld et par l karburatorsprit i tanken, alt efter hvor meget brændstof der er i.
En gang dyserens er heller ikke at foragte. kør stille og roligt hvis den vedbliver med at klikke.
Og tank den næste tankfuld et andet sted.
Hvis det ikke forsvinder, så ligger problemet et helt andet sted, måske en slidt motor.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html