Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 10:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 apr 2006, 10:45 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Indlæg: 66
Geografisk sted: Skårup sydfyn
Min elskede GTFOUR er begyndt at klikke.

Jeg er ret sikker på at det er en af ventilerne, det mærkelige er bare at den kun gør det når man accelerer. Den gør det mest når den er kold, men også når den er varm.
Det skal lige siges at når jeg mener accelerer mener jeg ikke speederen i bund, men bare stille og roligt.
Hvordan kan det være at det kun er når jeg speeder op?

Når man skal stille på ventilerne hvad betyder det så når der står : 0.30 mm varm.
Hvad mener man med varm og hvad mener man med kold?

_________________
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2006, 11:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
tændings banken ? måske du har en dyse der ikke leverer hvad den skal..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2006, 12:21 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Indlæg: 66
Geografisk sted: Skårup sydfyn
Det er en meget klar klikken.

Det skal siges at der ikke nødvendighvis skal være tryk på før den siger det...

_________________
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2006, 12:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Har du skiftet til tyndere olie for nylig?

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2006, 12:36 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Indlæg: 66
Geografisk sted: Skårup sydfyn
Kan det virkelig have så meget at sige???

Jeg har lige haft den på værksted, hvor jeg tror at de har skiftet olien og jeg ved ikke hvad de har proppet på....

_________________
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2006, 12:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Min motor med (eftermonteret) turbo, har også tendens til klikken fra ventilløfterne (hydrauliske) når olien er for tynd ift. anbefalet type. den gør det lidt i tomgang det ændrer lyd alt efter hvordan motoren er varm. Jeg er ret sikker på det skyldes at olien er for tynd, og ikke hænger ordentligt i ventilløfterne.

Det er dog udelukkende min teori, og jeg kan sagtens tage fejl.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2006, 13:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Olivier skrev:
Min elskede GTFOUR er begyndt at klikke.

Jeg er ret sikker på at det er en af ventilerne, det mærkelige er bare at den kun gør det når man accelerer. Den gør det mest når den er kold, men også når den er varm.
Det skal lige siges at når jeg mener accelerer mener jeg ikke speederen i bund, men bare stille og roligt.
Hvordan kan det være at det kun er når jeg speeder op?

Når man skal stille på ventilerne hvad betyder det så når der står : 0.30 mm varm.
Hvad mener man med varm og hvad mener man med kold?


Jeg vil næsten garentere at det ikke er ventilerne, der tikker, med den forklaring du har givet.

Varm er driftsvarm. kold er omkring 20 grader, eller håndlun.

Forkert olie kan give klikkende ventiler, hvis de er hydrauliske, hvilket de ikke kan være hvis der er opgivet et spillerun, man kan justere.
Det er højst sandsynligt tændingsbanken den lyd du beskriver.
Og det kan fremkomme ved en dårlig tankfuld benzin.
Eller event. vand i tanken.
Hæld et par l karburatorsprit i tanken, alt efter hvor meget brændstof der er i.
En gang dyserens er heller ikke at foragte. kør stille og roligt hvis den vedbliver med at klikke.
Og tank den næste tankfuld et andet sted.

Hvis det ikke forsvinder, så ligger problemet et helt andet sted, måske en slidt motor.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2006, 18:25 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Indlæg: 66
Geografisk sted: Skårup sydfyn
Nu har jeg lige været ude og køre en lille tur, for at kunne precisere lidt bedre hvordan den opfører sig.

Når man tænder motoren og lader den stå i tomgang lyder den fuldstændig som den skal.
Når man så træder ganske varsomt på speederen siger den stadig som den skal, men hvis man så træder lidt kraftigere begynder den svagt at klikke/tikke.
Jo hårdere man træder jo kraftigere tikker den.
(Den tikker i "takt" med motoren...)
Man kan sagtens accelere langsomt op til meget høje omdrejninger uden at den tikker.
Og den er ikke med hydrauliske løftere.
Hvis det var tændingsbanken, ville den så ikke også gøre det ved høje omdrejninger uden acc.
Jeg fatter det ikke og savner min raske bil... :( :( :(

_________________
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2006, 18:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Tør man nævne ordet - pejlleje? Godt ville lyder nærmere have karanker af en "banken". Fornemmer du at lyden følger knast omr. eller krumtaps omdr.?

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2006, 19:03 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Indlæg: 66
Geografisk sted: Skårup sydfyn
det lyder umiddelbart som om at det kommer for hver fjerde forbrænding.
Plejlleje lyder meget raslerasl-klonklonk, ik?

_________________
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 85 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team