Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
undskyld jeg ripper dit post men har sådanset samme spørgsmål da jeg ikke aner hvilken pumpe jeg skal bruge til mit projekt..

der bliver lavet udtag i bunden af tanken og div filtre.. pumpen bliver monteret under tanken. pumpen skla kunne håndtere 200hk og 1,6bars ladetryk har 240ml dyser.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

4 cylindre? 4 * 240ml dyser er i hvert fald ikke i overkanten da. Med mindre du hæver trykket selvf.. Du skal nok op og ramme 300ml pr. dyse for at ligge i den sikre ende.

Siger vi du har 300ml ud af dyserne bliver det jo så en ca. 80l/h Og det skal den så kunne levere ved ladetryk+grundtryk. Det vil jo nok være 5,5 bar, hvis vi nu siger du hæver benzintrykket over dyserne med 1bar.

Altså kan en pumpe som levere en ca. 100l/h ved 5 bar bruges. Det er intet problem at finde sådan en der levet op til det.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

dyserne er fra en vw 1,8 t med 150 std og har læst mig til at de kan levere op til 200 hk uden problemer.. men da jeg kun kører en 1,3 litters motor og kører samme tryk som en 1,8t burde jeg vel være på den sikre side ?

skal siges jeg regner med 150hk på de dyser hvilket de også skulle levere til.

Titel:
Mester Medlem

Nå... Jeg vik indtryk af at du regnede med 200hk ved 1,6 bar på de her 4*240ml.

Der er jo noget der hedder en BSFC faktor - Den er forskellig fra motor til motor og opsætning til opsætning. Tæller bl.a. motorens effektivitet og måden at bruge benzinen på. Der er en 1.8T nok noget af det bedste.

Prøv plot dine tal ind i den her regne masknine. Det er RET god og givet det rigtige billed.

http://www.injector.com/injectorselection.php

De 4*240ml skal nok lave 150hk. Men skal du meget højere op i ydelse skal du altså enten hæve trykket eller have andre dyser. Ellers vil jeg mene du kommer ud i et farligt område (100%DC og for mager blanding).

Vh Chr

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

nu måske et dumt spørgsmål. men hvor mange bar lave en "normal" rulle pumpe eller varierer det fra pumpe til pumpe ? og hvor store kabler har i brugt til jeres pumper ? jeg har nemlig noget 6mm2 på lager og det kan da levere en hel del strøm. men igen hvor mange amp trækker sådan en svend?

Titel:
Mester Medlem

6mm2 lyder alt rigeligt. Nu har jeg den ikke i nærheden, men afhængig af hvor lange dine kabler er og hvor mange Amps du skal trække kan du i en tabel finde det mindste tværsnit (Og det er så den tabel jeg ikke har lige her nu).

De pumper laver jo alt lige fra lidt over 5 bar til over 10 bar, men et langt stykke hen af vejen er det mest interessante jo flowet. De kraftigste pumper trækker en smule over 15 amps og så går det ellers der ned af.

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jeg trækker bare den 6mm2 så burde jeg være dækket ind.. og det koster ikke det vilde for mig som elektriker så det er bare super... men tak for hjælpen...

Titel:
Mester Medlem

Nååå... Skal du lige have en PE-leder tid din pumpe? Husk nu at marker den rigtigt i enden så :)

Titel:
Moderator

6mm2 er en meget passende størrelse til en stor Bosch pumpe.

-984 pumpen rykker 12A ud af batteriet v. ca. 4bar tryk på Kjet, og næsten 17A ud v. 6,8bar.

Nok til at give et normat 40A relæ en nedsat levetid, grundet varme.

4mm2 er absolut minimum IMO.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

nej pe-leder er det dog ikke men blot lidt der helt tilfældigvis blev til overs fra den tavle jeg samlede.. såen ca 11 meter til overs ;)

GM så monterer man da bare 2 relæ'er..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time