Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 20:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2006, 11:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Havneren skrev:
Ok... Jammen det vil sige at du har testet flowet på den så? Jeg ville sku nødig ofre penge for bare at havne sted som jeg starter. Hvilke tilslutninger har den?

V/h Chr


Jeg testede den for snart 3 år siden.
Test betingelserne var således.
et stk komplet Volvo.
Dyserne var taget ud af manifolden, og koblet således at de var konstan åbne samtidig
Dyseflow 440 ml/min ved 3bar.
Spænding på pumpen 12,5 volt Jeg havde en lader på batteriet.
Test tryk 4 bar Målt med et alm benzintryks manometer.
Retur flow målt lige efter benzintryks regulatoren 40 l/t.
Benzinsystemet ser således ud et stk forpumpe i tanken, der levere 130 l/t ved atmosfæretruk.
et stk catchtank på 1/2 l.
Ca 1m 12mm benzinslange imellem hoved og forpumpe.
ca 1,5 m 10 mm rør imellem hovedpumpe og filter.
Resten er standart volvo dele.
tilslutninger på pumpen er en 12 mm studs til slange på sugesiden.
Og en standart 10 eller12 mm banjobolt ud,
Jeg kan ikke huske det helt præsist, men jeg kan undersøge det.

Ps. Pumpen var ny, og bosch siger at den kræver en tilkørings periode inden den levere maks.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2006, 14:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ok... Det bliver jo ca. 140l/h ved 4 bares tryk. Det er ikke nok så... Det ender med at smider 2 pumper på tor jeg.

V/h Chr.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2006, 15:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Havner hvor travlt har du med at finde en ny pumpe.
Jeg er meget tæt på at teste 4 900 ml dyser på samme måde.
Og jeg tror den kan klare det, da der er nogle usikkerheds momenter ved den første måling.
+ en hukommelse der ikke er hvad den har været :D

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2006, 19:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Aaaa... Det var jo straks MEGET bedre, hvis den kunne klare dem!!!

Jeg vil komme til at køre med op mod 5 bars tryk, hvor det er højest og jeg vil have dyser i SVARENDE til ca. 4*800ml. Om jeg får brug for de 800ml pr. dyse tvivler jeg nu stærkt på, men kan pumpen klare det er jeg jo dækket ind.

Hvorfor ikke absolut have dyser i mellem (jeg har godt nok ogsåp gjort et sådan). Man burde jo bare kunne sidde en regulator på og måle flow på returen. Det kan endda gøres med systemet på bilen. Altså tag retuern af nede ved tanken og justere regulatoren til f.eks. 5 bar. Evt. have en anden bil med startkabler kørende ved siden af for, at simulere generator spænding (sådan har jeg også gjort tidligere).

Inden for den næste måned skal jeg nok have fundet en pumpe eller en anden løsning.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2006, 12:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Så er målingerne hjemme.
Men da jeg helt åbenbart har et regulator problem ved 4,5 bar (en gammel Ombygget d-jetronic, der oprindelig køre med 2,5 bar)
Målinger er foretaget med 12 volt spænding på pumpen, og med et tstykke inden regulatoren, og returflowet fra regulatoren.
tryk 4,5 bar. målt over 3 forsøg i 10 sekunder.
grundet en catchtank, der vilde løbe tør hvis den kører meget længere uden returflow.
OBS benzinfiltret har kørt ca 20.000 km.
Ved 4,5 bar giver pumpen 164 l/t.
Hvilket lyder meget fornuftigt, nu skal jeg bare lige regne på om den under støtter mine planer om 350 hk.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2006, 13:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
AHA!!! Det er faktisk ikke så dårligt igen Morten! Det svare jo til et ladetryk på 1,5 bar og noget der kunne nærme sig 350 kh af hvad jeg lige kan regne det om til. Afhængig af diverse faktore selvf. Jeg er sikker på amnge laver langt over 350hk med en ligende pumpe.

350hk ved 1,5 bars tryk, en BSFC faktor på 0,68 og en DC på 90%.

V/h chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2006, 22:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nej det er ikke helt dårligt, og det er en af grundene til jeg købte en opgraderet pumpe, og ikke standart.
Da jeg har stadig mulighed for at lave dysebroen lidt mindre restriktiv, da tilløbet til denne har nogle mærkelige buk.
Og som sagt spændingen var kun 12 volt målt ved pumpen, og lidt over på batteriet, ca 12,3 volt
Så hvis generatoren kan give ca en volt mere i spænding, så burde pumpen jo give en del mere, hvilket kan give en form for sikkerheds margin.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2006, 11:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ja... Enig!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2006, 21:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 nov 2005, 19:52
Indlæg: 140
Havneren skrev:
Ca. 180l/h ved 5 bar - http://www.fuelsystem.co.uk/254909.htm

Men jeg kunne nu godt tænke mig at se bosches eget datablad på den...



Bosch opgiver den til 148l/h ved 5bar.

http://apps.bosch.com.au/motorsport/dow ... lpumps.pdf

Bemmer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2006, 23:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
bemmer skrev:
Havneren skrev:
Ca. 180l/h ved 5 bar - http://www.fuelsystem.co.uk/254909.htm

Men jeg kunne nu godt tænke mig at se bosches eget datablad på den...



Bosch opgiver den til 148l/h ved 5bar.

http://apps.bosch.com.au/motorsport/dow ... lpumps.pdf

Bemmer


Ok... Det er ikke helt ved siden af mortens måling. En ok PDF fil du har fundet der Bemmer. Der er flere interessante pumper og så endda med pålideligt data!

Lig mærke til 910 pumpen... Den bliver her opgivet til 130l/h ved 5 bar. Det er ikke langt fra hvad jeg har målt den til også. Man ser firmaer opgive denne pumpe til 200l/h ved 5bar. Også hvad jeg købte den som - Det levede den jo så ikke helt op til.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team