Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 06:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
der er jo også GAMMELMOD og EJERMOD! synes ikke de er så meget på banen i den her leg.... MVH. søren ejer af 15% tunet P100

EJERMOD - Der mener du jacob ikke?
En ret urimelig kretik der Søren. Jacob tiltræder jo også først senere - Han respektere blot at vi har valgt i første omgang lige at diskutere det igennem internt brugerne i mellem. Men håber da han vil deltage til den tid. Sammen med Morten og Henrik. Ser helt sikkert frem til at høre hvad han syntes/hans planer med pp... Kommer nok senere.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Slavteren skrev:
har danskernes lille verden i det hele taget ikke ændret sig siden de skide tegninger? tro mest vi oplever det samme som amerikanerne oplevede efter 9-11, bare i lidt mindre kraft og forsinket... i bund og grund er det en privat side og vi skal bare være taknemlige for at den er her.

Taknemlig for den er her... Jeg går ud fra du mener forummet ikke??? Men Slavteren, hvem er det lige der har skabt forummet?

Som jeg ser det -
Jo da... En har i sin tid sat nogle rammer op som BRUGERNE så har skabt hele forummet op omkring. De rammer som netop har skabt det her dejlige forum bliver/er nu snævret ind og presser nogle af brugerene ud i hjørnerne. Jeg mener det er brugerne, som har gjort PP til hvad det er i dag. Også derfor jeg syntes brugerne skal høres.

Jeg føler nu ikke at jeg bør være taknemlig - På ingen måde. DOG har PP´s forum været med til at formidle kontakter og på den måde mulig gjort nogle gode bekendtskaber og venner for mig. Men hvis det ikke havde være på PP, havde det da bare været et andet sted.

Igen - Bare mit syn på sagen.

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Havneren skrev:
MEN jeg vil så sige det som jeg tror jeg hører dig sige :D - Enten det ene eller det andet... Man kan ikke begge ting!

V/h Chr

Nu ved jeg jo ikke hvad du tror du hører at jeg siger.
Hvem ved, måske er dine ører lige så dårlige som mine.

Så lad mig lige gentage mig selv - det er da vist ikke imod reglerne:

Jeg mener HELT klart, at der altid er behov for en erkendt moderatorpolitik i et forum som PP
Jeg synes, at der fra starten er er lagt ALT for hårdt ud her på PP.
Jeg VED, at det kan lade sig gøre at moderere både mildere og samtidig mindst lige så konsekvent.
Men igen, hver mester sin metode.

/Lars

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Hmmm, de seneste indlæg har fået mig til at tænke på hvordan PowerPage egentlig opstod. Det følgende er sikkert fejlbehæftet, men det er sådan som jeg husker det.

Jeg opdagede første gang PowerPage i omkring 98(tror jeg)

Den gang var det bare en fyr der kaldte sig "KnastBigger"(LasseW) som havde lavet en hjemmeside omhandlende hans hobby. Det var kun en meget simpel hjemmeside. som bare handlede lidt om tuning , og nogle enkelte tuningsprojekter.

Lasse kom så i tanke om at det ville være en god ide med en flervejs kommunikation mellem folk med samme interesse og startede derfor en mailingliste, som blev udsendt en gang om ugen (så vidt Jeg husker). Det forgik på den måde at man sendte spørgsmål/køb/salg osv i en mail til Lasse. Lasse samlede så alle indkomne mails og sendte dem ud til dem der var med på listen. Senere ændrede det sig til et forum som lå direkte på pp. Hvor man selv online kunne oprette sine indlæg. Igennem årene nåede forumet(så vidt jeg husker), at blive skiftet ud(opgraderet) et par gange. Til sidst blev forumet flyttet til en anden server, hvor det ligger idag. Så vidt jeg husker var det en fyr ved navn "Cossie" der tilbød at hoste forumet.

I mellemtiden var LasseW så begyndt at sælge nogle produkter(motorstyringer og andet beregnet til tuning), som så endte med at blive en reel forretning for ham. I al den tid levede forumet mere eller mindre uafhængigt af selve PowerPage. Firmaet blev så på et tidpunkt solgt til JakobM. Jakob forsøgte at lave nogle ændringer på forumet og på selve PP. Ikke alle ændringer på forumet faldt i brugernes smag, og det blev hurtigt indrettet sådan som flertallet af brugerne helst så det. Efter de ændringer der blev lavet den gang, syntes jeg forumet var bedre end nogensinde før.

Nå den pointe jeg egentlig vil hen til er, at der nok ikke er nogen tvivl om at forumet lovmæssigt set tilhører ejeren af PP. Men på den anden side set , så mener jeg helt sikkert at et forum, som pp, tilhører brugerne. Det er brugerne der har gjort forumet til det det er idag. Og jeg mener helt sikkert at det er brugerne der bør have den største indflydelse på hvordan forumet og dets retningslinier udformes. Og indtil nu syntes jeg også det har været sådan. Men de sidste ændringer på forumet falder ikke i min smag.

Det er i hvert fald min mening.

Mads RR

Titel:
Mester Medlem

Transitfar skrev:
Havneren skrev:
MEN jeg vil så sige det som jeg tror jeg hører dig sige :D - Enten det ene eller det andet... Man kan ikke begge ting!

V/h Chr

Nu ved jeg jo ikke hvad du tror du hører at jeg siger.
Hvem ved, måske er dine ører lige så dårlige som mine.

Så lad mig lige gentage mig selv - det er da vist ikke imod reglerne:

Jeg mener HELT klart, at der altid er behov for en erkendt moderatorpolitik i et forum som PP
Jeg synes, at der fra starten er er lagt ALT for hårdt ud her på PP.
Jeg VED, at det kan lade sig gøre at moderere både mildere og samtidig mindst lige så konsekvent.
Men igen, hver mester sin metode.

/Lars

Eller må du skrive lidt højere næste gang... Og gerne lidt til højre - Mit venstre øre har søren snart taget livet af. :D

AHA... Det giver lidt mere mening i mit højre øre nu -

Hvordan moderere man mildere og samtidig lidt så koncekvent? Eftersøger lidt konstruktiv kretik til moderatorene...

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Havneren skrev:
Hvordan moderere man mildere og samtidig konsekvent?

Her er fx hvad jeg så #Hentemod# skrive på et andet forum, hvor jeg af og til kommer. Hans komm. er generel, og jeg VED, at der var faldet adskillige PB´er før han skrev det her i en ny tråd.

"Der er en del tråde der er kørt totalt af sporet og hvor man faktisk sviner hinanden til med div. postulater om dit og dat....uanset jeres holdning til andre herinde..om i kan sammen eller ikke kan , så hold det over pb , det er simpelthen for plat det andet og jeg gider ikke den slags læsning/svinen folk til.
Så find charmen drenge , ellers ryger der røde kort på bordet i en periode.
saglig debat eller nada...skal i svine hinanden , så brug pb,ok.
Fortsat god aften"

Pointen er, at almindelige brugere kun oplevede at folk stille og roligt faldt til ro igen.

Havneren skrev:
Eftersøger lidt konstruktiv kretik til moderatorene...

Hvorfor det??
Jeg oplever faktisk kun, at #Mods# er både MEGET bevidste OG konsekvente i deres valg af moderatorlinie.
Jeg har aftenen igennem prøvet IKKE at kritisere #Mods# for deres udførelse af et utaknemmeligt job.
Jeg er blot uenig i både den valgte linie, og måden det gøres på.
Men endnu engang - hvad der mig bekendt ikke er forbudt endnu:
Hver mester sin metode.

/Lars

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Havneren skrev:
Slavteren skrev:
har danskernes lille verden i det hele taget ikke ændret sig siden de skide tegninger? tro mest vi oplever det samme som amerikanerne oplevede efter 9-11, bare i lidt mindre kraft og forsinket... i bund og grund er det en privat side og vi skal bare være taknemlige for at den er her.

Taknemlig for den er her... Jeg går ud fra du mener forummet ikke??? Men Slavteren, hvem er det lige der har skabt forummet?

Som jeg ser det -
Jo da... En har i sin tid sat nogle rammer op som BRUGERNE så har skabt hele forummet op omkring. De rammer som netop har skabt det her dejlige forum bliver/er nu snævret ind og presser nogle af brugerene ud i hjørnerne. Jeg mener det er brugerne, som har gjort PP til hvad det er i dag. Også derfor jeg syntes brugerne skal høres.

Jeg føler nu ikke at jeg bør være taknemlig - På ingen måde. DOG har PP´s forum været med til at formidle kontakter og på den måde mulig gjort nogle gode bekendtskaber og venner for mig. Men hvis det ikke havde være på PP, havde det da bare været et andet sted.

V/h Chr

Jamen så lad mig udtrykke det anderledes, JEG er taknemlig for at pp eksisterer, det kan måske diskuteres om alle beslutninger der er taget var rigtige eller ej, men jeg kan ærlig talt ikke se et så stort problem at alt det her "ballade" er nødvendigt. det er jacobs side, i sidste ende. Det er da rigtigt nok at mange har været inde over og gøre det til hvad det er i dag, men det ændrer bare ikke på at det er en privat side. det er jo heller ikke fordi at de har fået en vildt lang periode at få det her til at fungere i. Jeg har i hvert fald ingen grundt til at tro at nogle af modsne vil "lege børnehave" i stil med et hvist andet dansk bilsite...

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

kretik? hvis det betyder noget negativt....? så var det bestemt ikke min mening, og faktisk heller ikke det jeg skrev!
JACOB er ejer og moderator= ejermod!
COSSIE er moderator... har været det længe=gammelmod!
JACOB har faktisk været på banen og skrevet både som ejer og moderator... har så senere slettet hele tråden med afstemning mm.
helt rigtigt at PP har en lang historie og udvikling bag sig, men den linie der er slået ind på nu, minder mig om afvikling i stedet for udvikling. igen blot min mening. MVH. søren

Titel:
Mester Medlem

Transitfar skrev:
Havneren skrev:
Hvordan moderere man mildere og samtidig konsekvent?

Her er fx hvad jeg så #Hentemod# skrive på et andet forum, hvor jeg af og til kommer. Hans komm. er generel, og jeg VED, at der var faldet adskillige PB´er før han skrev det her i en ny tråd.

"Der er en del tråde der er kørt totalt af sporet og hvor man faktisk sviner hinanden til med div. postulater om dit og dat....uanset jeres holdning til andre herinde..om i kan sammen eller ikke kan , så hold det over pb , det er simpelthen for plat det andet og jeg gider ikke den slags læsning/svinen folk til.
Så find charmen drenge , ellers ryger der røde kort på bordet i en periode.
saglig debat eller nada...skal i svine hinanden , så brug pb,ok.
Fortsat god aften"

Pointen er, at almindelige brugere kun oplevede at folk stille og roligt faldt til ro igen.

Havneren skrev:
Eftersøger lidt konstruktiv kretik til moderatorene...

Hvorfor det??
Jeg oplever faktisk kun, at #Mods# er både MEGET bevidste OG konsekvente i deres valg af moderatorlinie.
Jeg har aftenen igennem prøvet IKKE at kritisere #Mods# for deres udførelse af et utaknemmeligt job.
Jeg er blot uenig i både den valgte linie, og måden det gøres på.
Men endnu engang - hvad der mig bekendt ikke er forbudt endnu:
Hver mester sin metode.

/Lars

Nå jo... Men altså - I den her forbindelse ligger jeg i hvert fald ikke noget negativt over for moderatorene i ordet "kretik" og slet ikke i ordet "konstruktiv kretik". Også netop hele pointen med denne tråd... At man kan komme med sin mening på godt og ondt som så forhåbentligt kan bruges konstruktivt af moderatorene. Lide gyldigt hvordan tråden nu udfalder mener jeg kun det kan have været positivt og have en positiv virkning på PP i det langt løb.
Men altså... Jeg syntes ikke det er mere forkert at kretisere som at rose.

Fordi konstruktiv kretik jo er noget der kan bruges til noget, måske da. Du havde jo et direkte forslag om at moderere på en anden måde og vidste at det kunne lade sig gøre - Ritgig fint at der så også kommer eksempel på bordet. Syntes da at det er den retning vi skal.

Nu er det i øvrigt også ret nemt at kretisere når de pt. ikke kan "forsvare" sig i tråden her... Men omvendt syntes jeg da der kommer nogle gode og konstruktive indlæg på godt og ondt.

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem

Slavteren skrev:
Havneren skrev:
Slavteren skrev:

Som jeg ser det -

V/h Chr

Jamen så lad mig udtrykke det anderledes, JEG er taknemlig for at pp eksisterer, det kan måske diskuteres om alle beslutninger der er taget var rigtige eller ej, men jeg kan ærlig talt ikke se et så stort problem at alt det her "ballade" er nødvendigt. det er jacobs side, i sidste ende. Det er da rigtigt nok at mange har været inde over og gøre det til hvad det er i dag, men det ændrer bare ikke på at det er en privat side. det er jo heller ikke fordi at de har fået en vildt lang periode at få det her til at fungere i. Jeg har i hvert fald ingen grundt til at tro at nogle af modsne vil "lege børnehave" i stil med et hvist andet dansk bilsite...

Jo da... Helt sikker - Jacobs side og i sidste ende står og falder det hele på ham. Ingen tvivl. Men alligevel er det umoralsk, hvis brugerne ikke skulle kunne høres da disse dog har være drivkraften gennem hele PP historie. Nu er muligheden så for at blive hørt. Ballade syntes jeg da ikke det er. Vi snakker om en uenighed omkring en retning der, fra moderatorens side, er valgt på vejne af brugerne. Det er jo tydeligt at der er brug for den her debat. Folk var jo begyndt at sende sviner PB´er til Henrik og Morten og starten en anden gal tråd, som havde en uheldig retning og blev ført, som jeg så det, på et lidt mere personligt plan som.

Helt ok at du er taknemlig. Det er du da sikkert heller ikke ene om kunne jeg forestille mig. Jeg kan bare ikke helt se grunden til lige frem at være taknemlig... Jeg mener jo stadig at "du selv" kan tage æren for dette sted.

V/h Chr

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time