Hejsa,
Jeg har en Rotrex C30-94 kompressor på min Honda Integra Type-R.
Jeg har selv lavet beslag og remhjul osv. for at få den monteret på Integra'en.
Her er rækkefølgen på mit setup nu:
Luftfilter > Kompressor > Intercooler > Gasspjæld > Indsugningsmanifold
Jeg har en Blow off valve siddende imellem IC og gasspjældet
Mit problem er at kompressoren jo hele tiden står og maser luft frem imod gasspjældet. Det er jo fint nok så længe man giver gas, men når man lukker for gasspjældet, så skal al den overskydende luft ud et sted og det er selvfølgelig igennem min BOV.
Det støjer en del også selvom jeg har prøvet at dæmpe BOV'en med en slange ned imod vejen osv.
Så enten skal jeg forsøge at recirkulere luften tilbage imellem luftfilter og kompressor eller også lave om på gasspjælds placeringens.
Spørgsmålet er hvad der sker hvis jeg flytter gasspjældet, så rækkefølgen bliver:
Luftfilter > Gasspjæld > Kompressor > IC > Indsugningsmanifold
Min Crome motorstyring bruger primært MAP sensor i indsugningsmanifoldet til at dosere benzinen. Den har også en gasspjældspotentiometer siddende, men den kigger motorstyringen ikke så meget efter.
Min anden idé var at sætte et ekstra slave gasspjæld ind foran kompressoren:
Luftfilter > Slave gasspjæld > Kompressor > IC > Gasspjæld > Indsugningsmanifold
Så når jeg gas gas så åbnede den for ekstra spjældet og når man slap gassen, så lukkede den for ekstra spjældet og på den måde ville kompressoren jo ikke få så meget luft og så ville den jo bare snurre med rundt, men ikke rigtigt have så meget luft at give videre og dermed ikke åbnede min BOV for at lukke trykket af, før det primære gasspjæld. Det ville motorstyringen jo ikke opdage...
Nogle erfaringer / ideer ?
Se evt. bilen på:
http://www.powerpage.dk/bilgalleri_visbil.aspx?carId=91
http://www.honda-klub.dk/moduler/medlem ... .php?id=13