HenrikGM skrev:
Igen er det fint nok hvis man gør det fordi man kan, men lad os se en momentkurve der ikke vil dækkes af 11 liniestykker, men som kan med 15. Det er måden at afgøre hvor mange punkter man reelt kan leve med.
Og man er velkommen til at diske op med momentkurver rullet v. forskelligt maptryk, det vil stadigt kunne lade sig gøre at dele m. 12punkter.
Diskussionen er igen interessant, og bolden er igen i spil.
Ja... Præcis min pointe i et tidligere indlæg. Hvorfor kunne knække kurven rundt om momentkurven med en opløsning på 256 (et 256*256 tabel blev nævnt tidligere) når AFR alligevel svinger 0,2 når man er færdig... Placerer man rpm bins med mindre mellemrum der hvor momentkurven ÆNDRER RETNING mest og MAP bins med mindst mellemrum der hvor man man vil skifte mellem forskellige AFR forhold (typisk sug)... Så er et 12*12 tabel hvor det er muligt selv at difinerer sine bins MINDST lige så godt som et 16*16 tabel, hvor man ikke har denne mulighed.
I Wolf3d og TEC systemerne som jeg også har rodet med kan man IKKE selv difinerer sine bins...
Wolfen er indrettet så smart at man bare udfylder et 8*8 tabel. Her efter scaler man det op til 12*12 f.eks. og nu har den så SELV interpoleret de ikke justerede punkter. Så kan man løbe over det engang til og så der efter igen scale op... Det kan scales RET langt op. Og på det anlæg valgte jeg at kører det sidste ind i et 16*16 tabel. 12*12 var ikke nok da jeg ikke selv kunne ligge map og rpm bins "intelligent". Den næste størrelse tabel var 32*32 men det gav tilgængæld ingen mening syntes jeg.
V/h Christian