Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 11:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2006, 22:05 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Indlæg: 30
Geografisk sted: Svendborg
Kunne det være en ide at vikle noget powerwrap om den manifold og så bare male resten(forrør osv)
Powerwrap ser efter min mening skide godt ud, og er nemt at vikle på.

_________________
Trackday nørd !
www.trackdayklub.dk

MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2006, 02:34 
kaktus skrev:
Kunne det være en ide at vikle noget powerwrap om den manifold og så bare male resten(forrør osv)
Powerwrap ser efter min mening skide godt ud, og er nemt at vikle på.


jeg tror bare ikke det har en rustbeskyttende virkning, tvært imod.

men ligesom ved en coating holder det på varmen og hjælper med at sænke temperaturen i motorrummet hvilket er godt, samt at det at holde varmen inde i udstødningen, øger "tømnings" effekten. det er også godt på turbobiler hvor den "øget" temperatur (den er ikke øget bare holdt inde i udstødningen hvor den bør være) kan omsættes til lidt mere effekt (ihvertifældet i teorien)

der var engang en historie (ved ikke om det bare er en "god historie" :wink: ) med tom k's r8 racer hvor de havde udskiftet de orginale støbejerns manifolder, med et par nye flotte custom, hvad de var lavet af fortæller historien ikke men det var vel rustfrit stål(*1) monel eller inocel,de sidste 2 er fristavning :lol: og er det materiale man benytter i turbineblade og f1 udstødninger.

(1*) tvivler jeg på da rustfrit stål ikke egner sig til høje temperature da det slår sig.

nå men til bage til historien
da man testede disse nye manifolder var effekt forøgelsen af de bedre flowende manifolder ikke som man havde forventet, det viste sig at forøgelsen umildbart var "spist" af det tab der var ved den større varme afgivelse ud igennem metallet, (støbejern har en bedre isolerende effekt samt tykkere gods). løsningen i dette tilfælde var at pakke dem ind i powerwrap.

tror nok historen stammer fra et gammelt autotechnology blad


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team