Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2006, 21:24 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
xxblade skrev:
er det mig der bare er lidt træt eller kan det for H...... ikke gøre ligemeget om der er fald ???? motorens olietryk skulle da gerne overvinde den smule modtryk der kunne blive ???? Kan den ikke overvinde modtrykket så har den sgu da alligevel ikke mere end 2 min tilbage


Well, HVIS der er modtryk, Kim, så dør den turbo på sekunder.

Så det er sguitte for motorens skyld, eller fordi den ikke kan overvinde trykket, for den skulle gerne kunne blæse olien 20meter op i luften uden at klynke et piv.

Men hvis der står modtryk i turboen, så står den af på rekordtid.

Så spar du bare på de hidsige spørgsmålstegn, diskussionen er ganske relevant.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2006, 21:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
det vil sige at din 20 meter olie stråle ikke kan overvinde noget der ligner 0.05 bars modtryk ????

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2006, 21:53 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Havde en i røret på et tidspunkt som havde brændt to sprit nyrenoverede turboer af i løbet af få øjeblikke efter montering. Olien flød i alle kanaler og udstødning. Det viste sig at være returløbet. Det førte i bundkaret under oliestanden så der konstant stod olie i returløbet. Mere skulle der ikke til her. Jeg skal så ikke kunne sige om der har været andre forhold, men sådan lød meldingen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2006, 21:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
xxblade skrev:
det vil sige at din 20 meter olie stråle ikke kan overvinde noget der ligner 0.05 bars modtryk ????


Nej, Kim, Det vil det ikke. Selvf. kan 20mVs sagtens overvinde trykket, men nu er det sådan at turboen ikke kan tåle at returen løber fuld, og det vil du så ikke rigtigt tro på, men du kan da prøve at lave en "vandlås" på returen når du engang selv skal montere turbo, så kan du jo prøve at tælle km inden turboen er færdig.

Det har intet med dit "modtryk" at gøre....

Tror din "?" knap har sat sig fast?!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2006, 21:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
JakobM skrev:
Havde en i røret på et tidspunkt som havde brændt to sprit nyrenoverede turboer af i løbet af få øjeblikke efter montering. Olien flød i alle kanaler og udstødning. Det viste sig at være returløbet. Det førte i bundkaret under oliestanden så der konstant stod olie i returløbet. Mere skulle der ikke til her. Jeg skal så ikke kunne sige om der har været andre forhold, men sådan lød meldingen.


Ja, bare det at oliereturen munder ud UNDER olieniveauet, eller at olien kan "skvulpe op" i røret så der ikke er fri passage hele tiden er rigeligt.

Nu kommer der jo ikke KUN olie i det rør.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2006, 22:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja retur så højt som muligt... har lige lavet mit her til aften.. så nu skal jeg bare ha rengjort bundkaret for snask og metal stumper...

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2006, 22:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Der sker jo det at olien kan resikerer at blive i turboen for længe, hvis returen ikke er 100% i orden og fri... Olien i turboen bliver så for varm og brænder sig fast på lejerne og dette ødelægger dem så. Det er jo ikke sådan at der lige pludseligt ingen olie gennemstrømning er gennem turboen bare fordi der er lidt modstand - Men der er så bare ikke flow nok. Jeg TROR jeg vælger at lave en ny olie retur... Bare for at være på den sikre side.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2006, 00:43 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 492
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
på vag´s 1,8 t sidder retur i bunden af bundkaret.. mener også den gør det på tdi.. så det kan da ikke være helt galt

_________________
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2006, 11:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
altså på den TDI jeg havde sad returen boltet på blokken, og ikke i bundkaret det var en kode 1Z

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2006, 15:32 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 75
Geografisk sted: Nordjylland
corrado vr6 skrev:
på vag´s 1,8 t sidder retur i bunden af bundkaret.. mener også den gør det på tdi.. så det kan da ikke være helt galt

Er der nogle der har en forklaring på vag's plasering olie-returen på deres 20vT? Det strider mod min lærdom om at den skal side over olieniveauet.. :shock: :idea:

Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team