Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

xxblade skrev:
er det mig der bare er lidt træt eller kan det for H...... ikke gøre ligemeget om der er fald ???? motorens olietryk skulle da gerne overvinde den smule modtryk der kunne blive ???? Kan den ikke overvinde modtrykket så har den sgu da alligevel ikke mere end 2 min tilbage

Well, HVIS der er modtryk, Kim, så dør den turbo på sekunder.

Så det er sguitte for motorens skyld, eller fordi den ikke kan overvinde trykket, for den skulle gerne kunne blæse olien 20meter op i luften uden at klynke et piv.

Men hvis der står modtryk i turboen, så står den af på rekordtid.

Så spar du bare på de hidsige spørgsmålstegn, diskussionen er ganske relevant.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
det vil sige at din 20 meter olie stråle ikke kan overvinde noget der ligner 0.05 bars modtryk ????

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Admin
Admin

Havde en i røret på et tidspunkt som havde brændt to sprit nyrenoverede turboer af i løbet af få øjeblikke efter montering. Olien flød i alle kanaler og udstødning. Det viste sig at være returløbet. Det førte i bundkaret under oliestanden så der konstant stod olie i returløbet. Mere skulle der ikke til her. Jeg skal så ikke kunne sige om der har været andre forhold, men sådan lød meldingen.

Titel:
Moderator

xxblade skrev:
det vil sige at din 20 meter olie stråle ikke kan overvinde noget der ligner 0.05 bars modtryk ????

Nej, Kim, Det vil det ikke. Selvf. kan 20mVs sagtens overvinde trykket, men nu er det sådan at turboen ikke kan tåle at returen løber fuld, og det vil du så ikke rigtigt tro på, men du kan da prøve at lave en "vandlås" på returen når du engang selv skal montere turbo, så kan du jo prøve at tælle km inden turboen er færdig.

Det har intet med dit "modtryk" at gøre....

Tror din "?" knap har sat sig fast?!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Moderator

JakobM skrev:
Havde en i røret på et tidspunkt som havde brændt to sprit nyrenoverede turboer af i løbet af få øjeblikke efter montering. Olien flød i alle kanaler og udstødning. Det viste sig at være returløbet. Det førte i bundkaret under oliestanden så der konstant stod olie i returløbet. Mere skulle der ikke til her. Jeg skal så ikke kunne sige om der har været andre forhold, men sådan lød meldingen.

Ja, bare det at oliereturen munder ud UNDER olieniveauet, eller at olien kan "skvulpe op" i røret så der ikke er fri passage hele tiden er rigeligt.

Nu kommer der jo ikke KUN olie i det rør.

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja retur så højt som muligt... har lige lavet mit her til aften.. så nu skal jeg bare ha rengjort bundkaret for snask og metal stumper...

Titel:
Mester Medlem

Der sker jo det at olien kan resikerer at blive i turboen for længe, hvis returen ikke er 100% i orden og fri... Olien i turboen bliver så for varm og brænder sig fast på lejerne og dette ødelægger dem så. Det er jo ikke sådan at der lige pludseligt ingen olie gennemstrømning er gennem turboen bare fordi der er lidt modstand - Men der er så bare ikke flow nok. Jeg TROR jeg vælger at lave en ny olie retur... Bare for at være på den sikre side.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
på vag´s 1,8 t sidder retur i bunden af bundkaret.. mener også den gør det på tdi.. så det kan da ikke være helt galt

!!! Ny Msn adresse!!!

Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser

Titel:
Senior Medlem

altså på den TDI jeg havde sad returen boltet på blokken, og ikke i bundkaret det var en kode 1Z

svan

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
corrado vr6 skrev:
på vag´s 1,8 t sidder retur i bunden af bundkaret.. mener også den gør det på tdi.. så det kan da ikke være helt galt

Er der nogle der har en forklaring på vag's plasering olie-returen på deres 20vT? Det strider mod min lærdom om at den skal side over olieniveauet.. :shock: :idea:

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time