Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 06:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 feb 2006, 23:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Kan man på nogen måde reppe dem så der kan komme olietryk igen i et cvh topstykke?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2006, 07:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Det bliver nok RIGTIG RIGTIG svært. De er jo flugt boret... Under alle omstændigheder ville det nok aldrig kunne betale sig at rode i.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 feb 2006, 17:18 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Danny Salling skrev:
Kan man på nogen måde reppe dem så der kan komme olietryk igen i et cvh topstykke?


Hvis du er rigtig fræk, så kan du jo tage lidt af lejeoverfaldene så hullet "lukker lidt sammen", og derefter fikse et lille stykke værktøj der kan bore hullet rundt igen, men det kræver du minimum har adgang til en drejebænk, og er villig til at investere nogle timer i det.

Med en 10-12 timers arbejde, så vil det kunne laves med små midler, men siden du spørger, så skal du nok ud og købe dig til løsningen, og så er toppen nok død.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2006, 17:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
hmm man kan umiddelbart ikke gøre det som henrik foreslår, af den simple grund at der ikke er nogen lejeoverfald der skal spændes sammen,
de er boret direkte i toppen, personligt ville jeg smide toppen af h til, og finde en anden top, hvis man skal gøre noget, kunne det være en mulighed at få boret toppen ud og få sat bronce bøsninger i men det faenme noget kluns, har du målt i hullerne om de overholder tolerance mål? og er du sikker på at det ikke er din pumpe som ikke leverer nok tryk, hvis du kører med turbo(syntes jeg at huske noget om) kunne du jo sætte en restriktor i olie indløbet på turboen så den ikke taber trykket der

mvh rsv

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2006, 18:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Vi prøvede med flere toppe, og det var kun det ene der ikke leverede olietryk nok. Man kunne se, hvis man tog påfyldnings proppen af, at olien rendte ud i siderne på overfaldet, vi kunne så godt nok kun se det overfald der er lige under proppen, men der rendte det ihvertfald ud fra. På de andre toppe var der ingen olie der rendte ud fra overfaldet, så mit bud er jo selvfølgelig at overfaldet/overfaldene er døde, måske pga. manglende smørelse hvem ved. Toppen er eller ok pæn og der er ingen geving der er dårlige, så jeg ville bare lige høre om man kunne rede det, til en billig penge altså, men det kan jeg næsten forstå at man ikke kan billigt :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 feb 2006, 23:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
HenrikGM skrev:
Danny Salling skrev:
Kan man på nogen måde reppe dem så der kan komme olietryk igen i et cvh topstykke?


Hvis du er rigtig fræk, så kan du jo tage lidt af lejeoverfaldene så hullet "lukker lidt sammen", og derefter fikse et lille stykke værktøj der kan bore hullet rundt igen, men det kræver du minimum har adgang til en drejebænk, og er villig til at investere nogle timer i det.

Med en 10-12 timers arbejde, så vil det kunne laves med små midler, men siden du spørger, så skal du nok ud og købe dig til løsningen, og så er toppen nok død.


Alene værktøjet der skulle bruges (Vi snakker vel bor og rival og i en betragtelig længde (topstykkels længde da man jo nok ville foretrække at bore det af én gang)) ville vel koste nok til at man i stedet kunne købe 4 andre brugte og bruge det bedste...???

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2006, 16:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
[Alene værktøjet der skulle bruges (Vi snakker vel bor og rival og i en betragtelig længde (topstykkels længde da man jo nok ville foretrække at bore det af én gang)) ville vel koste nok til at man i stedet kunne købe 4 andre brugte og bruge det bedste...???

V/h Chr



Det er klart at HVIS du vælger at fise ud i byen og forsøge at bestille værktøjet, så bliver det dyrt. Det var nu hellerikke det jeg havde i tankerne....

Selvom du have bor/rival, så ville du alligevel ikke kunne lave det.
Med blot en smule kreativitet, så kunne man derimod lave et lille rodehovede med styr i begge ender, der snilt kunne klare opgaven.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team