Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 apr 2025, 09:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
er der ikke noget med alle jer jyder bruger diselolie til næsten alting. er der ingen af jer der har prøvet at rense maskindele med diselolie?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Zorak skrev:
HenrikGM skrev:
Tabs til opvaskemaskinen fungerer faktisk rimeligt fint, men først når vandet koger....

Hvordan styrer i det? Koger noget vand og hæller i en balje sammen med tingene og en tab? Og så lader det stå?

Næ, for testens skyld, så tog jeg en flok beskidte lejeoverfald og smed direkte i en gammel kogekedel, og så en vasketabs efter det hele, og tændte kedlen.

Det tog ca. 5minutter, så var det hele rent.

Så er problemet lige; Hvordan får man nemt kogt et helt topstykke...;-)

Eller en motorblok for den sags skyld....?

Og, ja; jyder har igennem mange år brugt diesel til mange ting. Det er feks udmærket til at imprægnere en tipvogn med træsider med. Det rådner aldrigt, hellerikke om den så står ude i 25+år. Been there!

Diesel er også glimrende, jeg har det feks i min rensebar, men feks et topstykke er det nu begrænset anvendeligt til, bla fordi der er alt for mange krinkelkroge man ikke kan nå med en pensel.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Det billige tilbehørssæt til kompressoren indeholder en rensepistol.
Fyldt med diesel og så spule det over, lade det stå lidt så det trænger ind og forfra.

Jeg har i mangel på diesel brugt benzin men det er ret ubehageligt

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Vi havde på det gamle arbejde en samarbejdspartner der havde udstyret til at motorvaske, altså noget godt sæbe, varmt vand og en meget kraftig højtryksrenser. Der har jeg vaskede en del motordele med succes.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
har selv igen været igang med diesel her i går og det virker da som altid.. men hva angår en stor gryde.. hva med en grukedel på gas ? den har da størrelsen?! ellers en olietønde og et mindre bål...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
jeg har selv brugt grukedel på gas da det stod på knallert renovering ca hver 14 dag, men husk at spørge kogekonen først ( i mit tilfælde var det min mor) og hun har efter 15 år stadig ikke helt tilgivet mig !!

Maxi3 er godt, og billigt, har også noget fra TECUM som er identisk med Maxi3 bare mere koncentreret.

Efter en motorbrand kan man med succes bruge ludholdige produkter til at fjerne sod og ir, men ikke i ret lang tid da det angriber aluminuim, har brugt det med stor succes efter en motorbrand i en Bmw M3

Men hvis du vil prøve Maxi3 Henrik kan du kigge forbi efter en "prøve"

En Grukedel er vel til at finde ????

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ellers er olietønden heller ikke et dårligt bud!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Sådan lige et spørgsmål ..

Smart lyder det med maskinevask osv. og er også selv frisk på sådan et projekt hjemme i garagen.. men hvor gør i af det vand som der bliver tilbage og skal ud af maskinen .. ??

Man skal vel ha en form for "sæbe" som kan bruges flere gange og som ikke gør at maskinen bliver utæt pga pakningerne forsvinder eller noget .. bare en tanke ..

c",)

Titel:
man kan vel næsten forestille sig at der skal være en sten/sand fælde. altså at væsken render over i et extern kar og alt det tunge får lov til at bundfælde, og pumpen sidder et stykke over bunden så den ikke genbruger skidtet men kun vandet.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Maxi 3 skulle være biologisk nedbrydeligt...
Bruger det hver dag til rens af dele på maskiner i asfalt industrien.. Virker fortræffeligt..

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time