Morten VJ skrev:
fra 8,0-1 til 9,0-1 i kompforhold.
En mere tæt motor.
10 mm kortere plejlstænger.
Lidt større forbrændings kammer i topstykket.
En lidt vildere knast.
Og stempel toppen er kommet tættere mod topstykket, aka squisch højden er blevet mindre.
Og hele mappet skal garenteret ændres til sommer da luft temperaturen, nu er højeree, VE er mindre, men hasigheden på forbrændingen er højere. grundet øget temperatur.
MVH
Morten
vær venlig at uddybe din motorombygning, vi snakker om en turbomotor da du skriver at du ændre tændingen ved tryk, hvorfor har du hævet din statiske kompression fra 8,0:1 og til 9,0:1 er det et forsøg på at køre med et mindre lade tryk og levere samme effekt? herefter skriver at du har en mere tæt motor, er det fordi den er ny renoveret eller har du fundet på en alternativ måde at tætne en motor på ?
dit større forbrændingskammer i toppen har du trukket den fra din forøgelse af din statiske kompression ?
10mm kortere plejlstænger, vil bevirke at dit stempel ikke "står stille" i top og bund lige så længe som dine 10mm længere plejlstænger hvilket jeg gerne vil høre din begrundelse for at bruge da det er lidt omvendt af hvad der er "na normen", er det fordi disse plejlstænger er stærkere end de gamle (sandsyneligt) og har du husket at tage højde for det i dit statiske forhold eller har du samtidigt udskiftet stemplerne med nogle der er 10mm længere fra stempelpind til stempel krone? (jeg går udfra at du selfølgelig ved at 10 mm kortere plejlstænger ikke giver dig en kortere slaglængde)
en vildere knast vil bevirke at du ser mindre lade tryk ved lavere omdrejninger end den forige std knast.
Og stempel toppen er kommet tættere mod topstykket, aka squisch højden er blevet mindre.; det er dette der får mig til at tro at du samtidigit har udskiftet stemplerne med nogle der er 10mm (eller mere) længere fra stempelpind og til krone.
aka squisch højden aka oversat til dansk -> også kendt som squisch højden, nej det at rykke stemplet tættere på toppen fremmer kun squisch hvis stemplet og topstykket er udformet med dertil udformede flader. altså det at rykke et fladt stempel tættere på et dome udformet forbrændingskammer giver ikke squisch (eller mere squisch) medmindre forbrændingskammeret er udformet med squischflader, derimod får du hævet din statiske kompression
Og hele mappet skal garenteret ændres til sommer da luft temperaturen, nu er højeree, VE er mindre, men hasigheden på forbrændingen er højere. grundet øget temperatur.Kan du ikke også prøve at omformulere ovenstående.
Frank_Andersen skrev:
Hold nu !! Prøv lige at sætte en almindelig strømfordeler på med spole og platiner.
Og ved I hvad, så kørte den sku !
Og det er jo ikke ligemeget med motorstumper for 75000 kr.
med et motor budget på 75000 skulle man tro at du havde råd til at udskifte dit tændingsanlæg med et mere moderne 3d elektrisk
mvh 2fast4u