Morten VJ skrev:Som bringer os hen til den konklosion, at der er alt for mange dårlige kompromier ved en omsleben standart knast. Og så har vi slet ikke snakket om levetiden på ventil systemet. En skarpere knast til en 127 lavet af en blank, og ikke omslebet burde være rimeligt nemt at finde, til rimelige penge. Den omslebne variant er kun en nødløsning hvis der ikke findes andre.
MVH
Morten
Enig. Omslebne knastaksler er til folkeracere, og ting der generelt kun skal holde en meget kort periode.
Knastakslerne bliver typiskt svagere af at reducere basedia. og så kan man få sjove tider på de bagerste cylindre. Dernæst bliver en omslebet knastaksle tit skæv, og så spiltter man også lejeoverfaldene. Den vrider sig fordi man sliber langt ned på basedia. og så giver materialet sig.
En "blank" er slet ikke så fandens svær at få lavet, og rummer mange fordele, bla vil basedia. stadigt være stor(eller STØRRE!) og generelt vil den ikke være så hård ved ventiltrækket.
Henrik http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
det er langfra den optimale løsning men det virker.......
min kørte omkring 30000 før jeg kom af med bilen uden problemer og den fik gas.............
men hvis det var idag ville jeg aldrig gå på kompromis med den slags, men når man er på et stramt budget er man mere tilbøjelig til at skyde den slags genveje
Hilsen TP
If u think my attitude stinks, u should smell my fingers..........
PB eller SMS for info
TLF 40550416
Lidt o.t. men hvor hurtigt arbejder bo westspeed ?? tænkte på om vi snakker en uge eller en dag hvis jeg sender en knast ned til ham .. bliver menlig nød til at tage nødløsningen da der ikke bliver lavet noget der kan bruges til min !
Lidt o.t. men hvor hurtigt arbejder bo westspeed ?? tænkte på om vi snakker en uge eller en dag hvis jeg sender en knast ned til ham .. bliver menlig nød til at tage nødløsningen da der ikke bliver lavet noget der kan bruges til min !
det må du ringe at spørge dem om.......... for har de traclt kan det tage lang tid
men kan han begynde med det samme tager det kun et par dage
det tog ca 4 dage fra jeg sendte min til den var tilbage...........
Hilsen TP
If u think my attitude stinks, u should smell my fingers..........
PB eller SMS for info
TLF 40550416
Torben Paw skrev:faktisk vil hver mm han tager af den resultere i en` mm ekstra løft.............
På biler med vippearm mellem knast og ventil (eks.vis ford OHC og CVH)kan der sagtens være "udveksling". Knasten er f.eks. 7mm høj men ventilen løftes 10mm fra sædet. Hvis knasten bearbejdes til at løfte 1mm mer kan det være ventilen løftes 1,25mm mer
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!
Jeg har bestemt mig for at prøve at få westspeed til at slibe en knast .. men da det er til en diesel er der jo ikke mulighed for højere løft !! så vidt jeg kan se men er ikke så stiv i knast geomatri. men hvad vil et bredere løft så hjælpe ? selvfølgelig mere luft ind og ud til forbrændingen men ville det osse kunne rykke effekten højre på på rpm kurven med en lille effekt stigning?
men kan ikke rigtig få det til at hænge sammen med at denne bearbejdning kan ændre på åbningsvinkelen (durationen) ? og der det ikke sammenhængende med større åbningsvinkel og højere effekt ved flere omd
mit mål med dette forsøg er at afhjælpe det problemer jeg har med at presse nok luft ind (ladetryksslangerne hopper af selv med kraver på rørene) og lidt flere omdrejninger på maskinen
På std. traktorer der kører træk er der mange (dem der kan arbejde) der har fået lavet knast hos bo.
Da vi fik vores lavet fortalte vi ham bare hvilke omdrejninger den skulle tage, det gav en god effekt stigning.
Og det der primært skulle være gjort er højere løftehøjde
Senest rettet af uno 02 feb 2006, 13:20, rettet i alt 1 gang.