Morten VJ skrev:
Som bringer os hen til den konklosion, at der er alt for mange dårlige kompromier ved en omsleben standart knast.
Og så har vi slet ikke snakket om levetiden på ventil systemet.
En skarpere knast til en 127 lavet af en blank, og ikke omslebet burde være rimeligt nemt at finde, til rimelige penge.
Den omslebne variant er kun en nødløsning hvis der ikke findes andre.
MVH
Morten
Enig. Omslebne knastaksler er til folkeracere, og ting der generelt kun skal holde en meget kort periode.
Knastakslerne bliver typiskt svagere af at reducere basedia. og så kan man få sjove tider på de bagerste cylindre. Dernæst bliver en omslebet knastaksle tit skæv, og så spiltter man også lejeoverfaldene. Den vrider sig fordi man sliber langt ned på basedia. og så giver materialet sig.
En "blank" er slet ikke så fandens svær at få lavet, og rummer mange fordele, bla vil basedia. stadigt være stor(eller STØRRE!) og generelt vil den ikke være så hård ved ventiltrækket.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!