Dæk teori?
Redaktør: Moderatorer
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Roskilde
Dæk teori?
Hvad gør i når i montere jeres sommer/vinter dæk. Bedst mønstere foran eller bagpå?
Mvh Martin
- Ole..
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Nordvestjylland
-
makzimuz
- Junior Medlem
- Geografisk sted: Østjylland
- Ole..
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Nordvestjylland
makzimuz skrev:Jeg ville da klart sætte de dæk med bedst mønster på for an da min er for hjulstrukket og jo også primært bremser på dem... men det kan da godt være det er mig der er forkert på den...
Vægten er tungere på forhjulene, så de har bedre fat. Når du bremser flytter du vægten frem i bilen, og vægten i bag er reduceret endnu mere. Så er det rart at have mest mønster i bag, for slipper bagenden ved vi vist alle hvad der "kan" ske
- Transitfar
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Iflg FDM og ADAC er det under alle omstændigheder bedst at have de bedste hjul BAGPÅ, af lige nøjagtig de grunde som Ole beskriver.
Det giver også det bedste "Købe-nye-dæk-system" på forhjulstrukne biler, da man jo blot sætter de 2 nyeste dæk bagpå, og de ringeste dæk så bliver slidt ned på den trækkende aksel.
VH Lars
Det giver også det bedste "Købe-nye-dæk-system" på forhjulstrukne biler, da man jo blot sætter de 2 nyeste dæk bagpå, og de ringeste dæk så bliver slidt ned på den trækkende aksel.
VH Lars
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Roskilde
- Transitfar
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
Jeg har altid og vil altid sætte de bedste dæk foran. Begrundelse: det er de hjul der styrer og bremser (og trækker for en forhjulstrækker). Selvfølgelig skal dækkene bagpå også være i rimelig stand. Men hvis jeg kører på en sjappet vej og skal styre eller bremse, så vil jeg have de bedste dæk foran, så jeg har mulighed for dette - fremfor at bilen bare kurer ligefrem med blokkede dæk fordi mønsteret ikke er til det.