Du må have drukket af natpotten.
En bil til trackday skal, for at være blot nogenlunde konkurrencedygtig have en god kører, ja. Dertil SKAL den have en knald god undervogn, fyldt med dyre komponenter, meget gode bremser, og sidst, en motor med et godt bredt træk, og en god gearing, dertil et godt kontrollerbart spær, og nogle gode dæk.
En bil til drag, behøver ikke nogen svinedyr undervogn, den skal kun bremse een gang, motoren skal groft sagt kun levere topeffekten, og kun bagdækkene koster lidt, og den kan nøjes med et esabspær. Og chaufføren SKAL være dygtig. Ligeud er noget sværere end du lige regner med!
Så hvis trackdays får konkurrencekarakter for alvor, så kan du glemme alt om din gamle golf("spand"?), da du uanset evnerne vil komme ind som nummer sjok. Resten af feltet vil være besat af regulære baneracere, ala specialsaloon.
Hvis du skal have en chance, så skal du altså gøre en indsats hvis du skal med frem i front, det er ligesom pointen i konkurrence.
Heldigvist kan du jo stadigt køre med til trackdays for sjov, ligesom du kan køre med til DHB for sjov, og til pkjrace for sjov, men skal du _MED_ på skamlen, så koster det, og en gammel spand kan ikke være med, UDEN dyre stumper , uanset hvilken kører den så får.
Skal det være mere reelt, så skal der flere dicipliner med; 0,-402m, og feks 20omgange en given bane, men så er arrangementet også spredt udover flere dage.
Kun i bilorienteringsløb er det lidt ligegyldigt med grejet.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!