Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 21:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 198 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Yugo Turbo skrev:
er der noget specielt i at nive en ferarri? min bedste tid til DHB 2005 var 0,3 sek bedre en den ferarri der ved derovre... og i år bliver tiden bedre.

Hahahahaha - Lasse. :D Frejdig som altid. :wink:

Nu var du også kun 3 tiendedele hurtigere end mig!

Men i år for du ikke lov til at køre fra mig! Bilen bliver lettet betragtelig for vægt, plus den får en seriøs hk forøgelse.

Der ER kun en der have titlen som DK´s hurtigeste .... :wink:

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Havneren skrev:
Nu har jeg været med til de fleste af P-K-J racene. Jag har kendt mange af de hurtige biler der har været der og det er næsten altid de samme og sjældent fra den sidste 1/3 del. Som jeg ser P-K-J race er de 75% fremmødte altid de samme og ikke bosadt meget længere væk end en ca 200km måske (det er en påstand) og inden dyr bro i mellem.

Har du været til P-K-J race? Hvilken bil kører du i?

Ved meget grundig nærmere eftertanke - så må jeg sgu nok give dig ret. Var lidt for hurtig på aftrækkeren. :oops:

Jeg tænkte jo "Holeby" - og så gælder det da også for PKJ?!! - tænkte jeg inde i mig selv....

Jeg har faktisk kun selv været med til et PKJ ræs sidste år. Og jeg syntes da at jeg så nogle af de "andre" her fra øen - men igen så må jeg have haft tænkt på Holeby?!

Men ret skal være ret - så jeg tror at jeg må læne mig op af din påstand indtil andet er bevist. Og det bliver sgu nok svært.

Men om ikke andet - personligt har jeg intet imod at tage til jylland for at køre ræs - hvis det er det der skal til! :D

Man er vel på grænsen til at være lidt Leif lalleglad.....

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem

Nå ok... Jammen jeg tror selv min påstand det holder meget godt stik.

Jeg ved jo bare, hvor få race jeg selv ville deltage i, hvis jeg skulle over bækken efter dem. SPECIELT når der var alternativer, hvor bækken ikke skulle krydses - Jeg kan ikke forstille mig, at jeg er ene om den filosofi...

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
det er du ikke. for mig er det også et spørgsmål om økonomi.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
økonomi.. ja også mig.. jeg gider ikke deltage.. HVIS man er så heldig at få en plads.. så er cancen for at vinde lig 0. med mindre man lægger 60kg under sin kølerklap.. hvad med at lave et løb på bane i stedet.. så det ikke kun er lige ud.. selv min mor kan sgu finde ud af at køre det møg.. jeg ville godt se de amerikaner biler på ring kundstorp.. ha ha

syntes bare dhb er ved at være lidt for opreklameret.. jeg venter på et DHGB .. Danmarks Hurtiste Gade Bil...

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk

Titel:
Moderator

Minilars skrev:
jeg venter på et DHGB .. Danmarks Hurtiste Gade Bil...

Nu tror jeg der er mange der venter på din definition af konceptet: "gade bil"... :?:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Minilars skrev:
økonomi.. ja også mig.. jeg gider ikke deltage.. HVIS man er så heldig at få en plads.. så er cancen for at vinde lig 0. med mindre man lægger 60kg under sin kølerklap.. hvad med at lave et løb på bane i stedet.. så det ikke kun er lige ud.. selv min mor kan sgu finde ud af at køre det møg.. jeg ville godt se de amerikaner biler på ring kundstorp.. ha ha

syntes bare dhb er ved at være lidt for opreklameret.. jeg venter på et DHGB .. Danmarks Hurtiste Gade Bil...

du mener trackdays?? ja det kunne være rart. så er det heller ikke kun hk omkring max rpm området der gælder mere.. om det så er 100% lovlige gadebiler vi snakker om eller lidt modificerede biler eller måske biler der ikke kan bruges til daglig transport. jeg er sq ligeglad, min er 100% lovlig ifølge synsfar gennem de sidste 3 synsperioder.

hvor DHB.. løst oversat til DAGENS hurtigste bil. ser stort på sådan noget. selvom der står en masse fine regler i deres matriale de sender ud til køerne... men de behøves ikke at blive overholdt når man kommer til arrangementet. ret sjovt faktisk. bare der er et show så de kan fylde lommerne, og grine.. :lol: :lol: :lol:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

til møffe

helt enig.. ved godt at betegnelsen "gade bil" er lidt bred da der sidder nummerplader på alle biler til dhb.. men track days.. DET skal der til.. jeg mener.. det er jo ikke så svært at lægge en god tid når det går lige ud.. der er det mest matrerielet det kommer an på end kørens evner.. og materiellet er jo = penge.. så ingen penge ingen god plads.. på track days er det jo en kombination af begge dele.. selv en gammel golf gti kan være med hvis føren har det der skal til.. deraf ordsproget ( hvad nytter 2000heste hvis det er en æsel der styrer)

men så er vi vist over i noget der ikke længere hedder dhb.. for der drejer det sig jo ikke om føren men om at have den hurtigste bil...

så jeg venter stadig på noget trackdays.. så selv min gamle spand har en chance

Gott liebt den Ladedruck
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

når jeg nu er i gang.. så er dhb jo bla. lavet for at få de unge væk fra vejen.. men jeg har desværre erfaret at flere af dem der havde brug for at komme derhen ikke vil... de har samme indstilling som jeg... der er ingen der gider stille op hvis de ved at de taber.. så dem der stiller op til dhb er dem over 40 med en seriøs hobby,

jeg mener.. dem jeg vil mene der havde brug for det er: som min lillebror.. en 2. års lærling med 1 års kørsel erfaring og en golf gti samt smag for fart.. det er DEN slags type der skal på bane inden de enten mister kørekortet eller livet..

jeg prøver at lokke ham med til holeby hver gang.. der har man flere pladser end 16..

trackdays.. kan i sige det?? trackdays.. lyder det ikke godt..

Gott liebt den Ladedruck
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk

Titel:
Moderator

Du må have drukket af natpotten. :wink:

En bil til trackday skal, for at være blot nogenlunde konkurrencedygtig have en god kører, ja. Dertil SKAL den have en knald god undervogn, fyldt med dyre komponenter, meget gode bremser, og sidst, en motor med et godt bredt træk, og en god gearing, dertil et godt kontrollerbart spær, og nogle gode dæk.

En bil til drag, behøver ikke nogen svinedyr undervogn, den skal kun bremse een gang, motoren skal groft sagt kun levere topeffekten, og kun bagdækkene koster lidt, og den kan nøjes med et esabspær. Og chaufføren SKAL være dygtig. Ligeud er noget sværere end du lige regner med!

Så hvis trackdays får konkurrencekarakter for alvor, så kan du glemme alt om din gamle golf("spand"?), da du uanset evnerne vil komme ind som nummer sjok. Resten af feltet vil være besat af regulære baneracere, ala specialsaloon.

Hvis du skal have en chance, så skal du altså gøre en indsats hvis du skal med frem i front, det er ligesom pointen i konkurrence.

Heldigvist kan du jo stadigt køre med til trackdays for sjov, ligesom du kan køre med til DHB for sjov, og til pkjrace for sjov, men skal du _MED_ på skamlen, så koster det, og en gammel spand kan ikke være med, UDEN dyre stumper , uanset hvilken kører den så får.

Skal det være mere reelt, så skal der flere dicipliner med; 0,-402m, og feks 20omgange en given bane, men så er arrangementet også spredt udover flere dage.

Kun i bilorienteringsløb er det lidt ligegyldigt med grejet.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 198 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time