Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 20:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 jan 2006, 20:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Er ved ogg bygge en ny motor op til bilen, det er en m20b25 men turbo..

Skulle gerne ende med små 300Hk, men hvor store dyser skal jeg ha fat i..? Kan siger af den kører med nogle 149 ml org. vis det kan hjælpe..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 20:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
335 ml/min bør være rigelig store.
Alt efter hvor meget du vælger at drukne motoren i benzin.
300 ml/min er vel egentlig også et godt valg.
Men infoen er fra div dyse optimerings programmer.
Kig evt efter hvad Saab og volvo kører med af dyser på deres 200 hk 4 cylinderede motorer, og læg dig op af dem.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 20:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Der skal du nok bruge omkring 2 litter pr. min. Det kan du så dele med det antal dyser du skal have i...

Ellers brug den her regne maskine til at regne det ud med
http://www.injector.com/injectorselecti ... 87ece22494

Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 20:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Ok saab 9000 2,3 turbo kører med nogle 340ml/min efter hvad jeg kan finde frem til..

Så vil da se om jeg ikke kan finde sådan nogle..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 20:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Havneren skrev:
Der skal du nok bruge omkring 2 litter pr. min. Det kan du så dele med det antal dyser du skal have i...

Ellers brug den her regne maskine til at regne det ud med
http://www.injector.com/injectorselecti ... 87ece22494

Chr


Ok nu du skriver ca 2 liter, hvordan finder du frem til det..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2006, 02:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
6 gange 333ml=1.998ml=meget tæt på 2 liter!
tag nu de dyser rigeligt store... har aldrig set et indlæg der hed, mine dyser er for store!
fordi en bilfabrik kan lave en moderne motor, der yder et vis antal hk... er det ikke sikkert en gammel 2 ventilet? BMW laver tilnærmelsesvis samme ydelse på samme dyser/dysetid. ville ikke købe under 440ml, der sker næsten altid det at mere vil have mere... bedre var det helt sikkert med 550ml! MVH. søren PS. glem ikke at måle benzinpumpens formåen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2006, 07:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Martin! skrev:
Havneren skrev:
Der skal du nok bruge omkring 2 litter pr. min. Det kan du så dele med det antal dyser du skal have i...

Ellers brug den her regne maskine til at regne det ud med
http://www.injector.com/injectorselecti ... 87ece22494

Chr


Ok nu du skriver ca 2 liter, hvordan finder du frem til det..


Det er et erfaringstal fra min side - Men det er endda lidt til den lave side.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2006, 07:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hvis du nu plotter ind i regnemaskinen som jeg lige har gjort siger den at du ikke skal køber under 6 * 460ml. Det er med nogle ikke alt for optimistiske værdier opgivet i regnemaskinen så de kan i hvert fald lave 300 SIKRE heste. Og så har du også muligheden for mellem 10% - 30% mere effekt senere.

Som Søren siger - Lad nu være med at købe for småt!!!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2006, 10:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
lqs skrev:
... har aldrig set et indlæg der hed, mine dyser er for store!


Heller ikke jeg men der er en vis fornuft i at ikke overdrive helt ud i hampen. Jeg har før set en Punto GT (1,4 liters turbo) med dyser så store at den var svær at sætte igang med, hvad jeg formoder må skyldes at PW'en er så lille at forstøvning at forbrændingen af brændstoffet bliver ringere. Den yder også over 300 heste, så store dyser skal der jo til..

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2006, 10:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
hvad med 6 dyser fra en ældre supra turbo(260hk)..... de kan let lave over 300hk på standard dyser, de kan købes ved gadbjerg

eller 6 dyser fra opel 2.0turbo motor...... den har jo omkring 200hk standard

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team