Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 22:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Næste
Forfatter besked
 Titel: blanding
Junior Medlem

Geografisk sted: Syd Fyn
Mads B 405 2.0

jeg kører ikke med mekanisk tæning det er en fulr elektronisk med føler og hvad der til hørere og der er ekstra elektronisk dyser monteret sammen med kaben som tilskudssystem. så det er ikke det det var tændrør og i kan sige hvad i vil. de er skiftet og vi har skiftet toppakning og været ude og fået det hele justeret igen og det hele er som det skal være på nær min luft. jeg skal have monteret en intercooler da vi kan få flere hk ved at sænke temp. der er en varme forskeld på 42 grader i forhold til ude temp

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Mads> Du har så ret.

Titel: Re: blanding
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
cooper mini skrev:
Mads B 405 2.0

jeg kører ikke med mekanisk tæning det er en fulr elektronisk med føler og hvad der til hørere og der er ekstra elektronisk dyser monteret sammen med kaben som tilskudssystem. så det er ikke det det var tændrør og i kan sige hvad i vil. de er skiftet og vi har skiftet toppakning og været ude og fået det hele justeret igen og det hele er som det skal være på nær min luft. jeg skal have monteret en intercooler da vi kan få flere hk ved at sænke temp. der er en varme forskeld på 42 grader i forhold til ude temp

Nå oki.... så der er lidt elektronik med i det :-)..... ham der justere det ind han nok en wideband som han lige sætter i røv af den...... bliver den kørt ind på rullefelt ?

har du skiftet toppakning 12-13gange pågrund af tændrør ?

Hvis du skal bruge en charge cooler så har gadbjerg nok en fra en mr2 kompressor

Junior Medlem

Nå oki.... så der er lidt elektronik med i det :-)..... ham der justere det ind han nok en wideband som han lige sætter i røv af den...... bliver den kørt ind på rullefelt ?

Hvis du skal bruge en charge cooler så har gadbjerg nok en fra en mr2 kompressor[/quote]

Mads B 405 2.0
du behøver ikke være næsvis. har fattet at du ikke kan fatte en pind at hvad jeg skriver til dig sender et billed til dig om lidt

fik du noget ud af markeringstegn billedet jeg sendte til dig eller fatter du heller ikke det skema hvis i andre vil se skemaet lægger det på http://www.morris-mini.dk/Save0037.JPG

Mads jeg har et spørgsmål til dig hvis du har konstant forbranding ødelægger det ikke din toppakning hvis dine mellemvæge i mellem cylinderne er meget små i toppakningen og du kun må spænde din top 6,9 KG

Mester Medlem

cooper mini skrev:

Hvis du skal bruge en charge cooler så har gadbjerg nok en fra en mr2 kompressor

Mads B 405 2.0
du behøver ikke være næsvis. har fattet at du ikke kan fatte en pind at hvad jeg skriver til dig sender et billed til dig om lidt

fik du noget ud af markeringstegn billedet jeg sendte til dig eller fatter du heller ikke det skema hvis i andre vil se skemaet lægger det på http://www.morris-mini.dk/Save0037.JPG

Mads jeg har et spørgsmål til dig hvis du har konstant forbranding ødelægger det ikke din toppakning hvis dine mellemvæge i mellem cylinderne er meget små i toppakningen og du kun må spænde odin top 6,9 KG[/quote]

SÅ så mulle..... der vist på tide på lære at læse det skema selv!!!!

det har INTET med det faktiske behov for banke fasthed af benzinen.... tag f.eks en nissan 200sx..... standard tændrør er et "6" rør..... altså "85" oktan...... year right...... hvis du hæller mindre end 95 på så har du bil som hverken kan det ene eller andet og med garanti en smadret motor i løbt af få km....... prøv lige at finde ud hvilket oktan behov de forskellig biler du kender har og hvilket rør der er standard....... så finder du ud af at din tabel ikke er noget værd til det formål!

Tommelfinger regle til valg af tændrør 1 nr. koldere for hver 50hk extra..... i dit tilfælde sikkert lidt mindre grundet den gamle konstrution

Titel: tabel
Junior Medlem

ok du fatter ikke tabellen alle bokstaver og tal skal passe i forhold til fabrikanten. og det der står på tændrøret har ikke noget at sige. ??????. hvad fanden skal vi så bruge det til ???????. husk på at kører du med champion er tal ræken omvendt og så kan det da godt passe at de skal køre med det rør.

NGK tæller fra 1 varmt 13 koldt. champion tæller 13 er varmt og 1 er koldt er du med nu

LÆSER DU ALDRIG HELE TEXTEN

det vil sige sig at jeg skal køre med efter den tabel jeg sende dig med er rør der heder n13yc altså det koldeste der er
det vil sige sig at vin ven der kører dragster skal køre med et tændtøt der ikke findes da han har en efekt på 380 %

Titel: Re: tabel
Mester Medlem

cooper mini skrev:
ok du fatter ikke tabellen alle bokstaver og tal skal passe i forhold til fabrikanten. og det der står på tændrøret har ikke noget at sige. ??????. hvad fanden skal vi så bruge det til ???????. husk på at kører du med champion er tal ræken omvendt og så kan det da godt passe at de skal køre med det rør.

NGK tæller fra 1 varmt 13 koldt. champion tæller 13 er varmt og 1 er koldt er du med nu

LÆSER DU ALDRIG HELE TEXTEN

I min service manual står der nu NGK....

lad os sige at en bil brugere det nævnte rør i tablen

PFR6A-11A..... der bliver pillet i bilen så den får 50hk extra..... så montere man et PFR7A-11A rør..... efter tommelfinger reglen.....

jeg har en bog hvor der er en ca 7 sider om tændrør..... det scanner jeg lige ind i morgen...

så ja jeg godt ser 6.9kg ikke er meget tilspænding..... er det alm. bolte eller pindbolte..... for ellers er det en fordel at opgradere til pindbolte

hvor mange km køre han på et rør ? og kan et alm NGK rør holde..... køre ham på benzin eller nitro

Titel: sitat
Junior Medlem

det er pindbolde men topen må ikke spændes mere da det vil som der står i bogen bukke toppen og man vil få utæt toppakningved olie kanalerne modsat af hvor jeg har problemet med pakningen mit problem er at pakningen sprænger i mellem cylinderne
jeg har fået kræftiger pinbolde og ødelage en blok ved at spænde 8,0 kg rev alle gevind op og toppen var til at smide ud. for skulle den planes skulle de tage 4mm af det og så ville ventilerne støde på stemplerne

han kører 3000 og det er benzin men med supercharter han laver godt 600 hk

Senest rettet af cooper mini 13 jan 2006, 00:26, rettet i alt 1 gang.

Titel: Re: sitat
Mester Medlem

cooper mini skrev:
det er pindbolde men topen må ikke spændes mere da det vil som der står i bogen bukke toppen og man vil få utæt toppakningved olie kanalerne modsat af hvor jeg har problemet med pakningen mit problem er at pakningen sprænger i mellem cylinderne
jeg har fået kræftiger pinbolde og ødelage en blok ved at spænde 8,0 kg rev alle gevind op og toppen var til at smide ud. for skulle den planes skulle de tage 4mm af et og så ville ventilerne støde på stemplerne

oki...... ja man kan jo ikke lige få en hks stål pakning til sådan en svend.... er der plads til at lave ën rille hvor kan ligge en ring i så der kan komme extra press på rundt om cyl......

Titel: Re: sitat
Junior Medlem

oki...... ja man kan jo ikke lige få en hks stål pakning til sådan en svend.... er der plads til at lave ën rille hvor kan ligge en ring i så der kan komme extra press på rundt om cyl......[/quote]

nej det er der ikke vægen er 5 mm det her er hvad derr sker

Dit tændrør er P = Platin elektrode samt fremskudt isolator. F = dim. På metalhus 14ø x 19 mm, 16,0mm R = radiostøjdæmpet. 6 = følsomhed for varme i forhold til hvad platin optager af varme. A = Speciel fremstillet. 11 = Elektrode afstand i mm. A = Uden pakning.

Mod mit rør i NGK N10YC. N = kompakt type. 10 = følsomhed for varme. C = Speciel fremstillet. Y = V – midterelektrode. så passer det sku nok med 1 nr pr 50 HK men med grænser. min motor har org 41 hk. og laver lidt over 200+ hk så det kan være jeg skal 1 nr højer op i rør.

i Champion N7YC gir det samme da de regner modsat i talne
org. skal jeg køre med N9Y omregnet til NGK N7Y altså 3 tal ned i forhold til hvad jeg kører med nu. men jeg giver dig ret i at det er en svær tabel.

N7Y = N = kompakt type. 7 = følsomhed for varme. Y = V – midterelektrode.

I de oplysninger vi lige har fået kan vi konkluder at : mit tændrør er af kulnikkel og dit af platin stor varme forskel. Dit tændrør er fremstillet uder meget finere forhold for at isoler det og mit ikke. 6: da dit er lavet af platin og kan udstå meget mere varme end mit har det gruppe 6 inden for platin i forhold til mængden af platin der er i. for så at kunde beregne den varme dit rør skal kunde holde til skal vi vide hvor meget platin i % optager af varme. Du har også 11 = Elektrode afstand i på 11 mm som gør at din gnist hopper 2 gange for at antænde forbrændingen.

NGK Champion
2 13
4 12
5 11
6 10
7 9
8 8
9 7
10 6
11 5
12 4
13 2

så jeg skal rent faktisk 3.8 tal op i forhold til org til N11YC

Så som du kan se er der meget stor forskæld på dit og mit rør.

Alt under L er beskrevet i tabellen i oktan i forhold til varme udviklingen i cylinderen.

Vedhæftede filer:
DSCF5132.jpg
DSCF5132.jpg [ 79.32 KiB | Vist 900 gange ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Næste

Alle tider er UTC + 1 time