datz 240 renovering
Redaktør: Moderatorer
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
MC
- Senior Medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Kontakt:
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Ja, der er dælme noget rust i den spand, hatten af for deres arbejde!
Her er en projekt-tråd på zatzy.com, hvori man kan læse mere om det tossede projekt, hehe: http://www.zatzy.com/showthread.php?t=190127
Daniel.
Her er en projekt-tråd på zatzy.com, hvori man kan læse mere om det tossede projekt, hehe: http://www.zatzy.com/showthread.php?t=190127
Daniel.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Fint projekt. Fedt at de kaster sig ud i den størrelse renovering.
Set udfra at det vel egenligt er en klassiker, så laver de i min smag lige rigeligt om på bilen.
Mange hjørner og små huller bliver bare muret op med CO2eren, lukningen af bensinklaphullet får de ca. dumpekarakterer for og i bunden af bilen tilføjer de adskillige meter overlapsamlinger som ikke var der originalt. Ydermere gaber deres overlapsamlinger flere steder op til et par godstykkelser, som de hæfter sammen, og tæsker så pladen imellem hæftningerne sammen så den da i det mindste lægger sammen der
Et par steder lukker de huller ved at klaske en alt for stor plade på indvendigt, og bare svejse udvendigt.
Een ting er sikker; Eftersom bilen vel skal køre i sverige med et ikke alt for gunstigt klima til metervis af eftermonterede dobbeltpladesamlinger, så skal de nok have fundet en dygtig rustbeskyttelsesmand, hvis den skal holde mange år. Den er ihvertfald ikke morsom at kaste sig over næste gang den skal svejses op.
Og ja, kulfiberklippet så jeg også gerne mere af.
Godt koncept med at filme undervejs. Jeg har indtilvidere kun taget billeder, og videoklippene virker ganske meget bedre, også til folk der har lyst til at komme i gang med en renovering, men pas på ikke at fuske ligeså meget som de rødder her gør. Ser frem til at se det endelige resultat.
Set udfra at det vel egenligt er en klassiker, så laver de i min smag lige rigeligt om på bilen.
Mange hjørner og små huller bliver bare muret op med CO2eren, lukningen af bensinklaphullet får de ca. dumpekarakterer for og i bunden af bilen tilføjer de adskillige meter overlapsamlinger som ikke var der originalt. Ydermere gaber deres overlapsamlinger flere steder op til et par godstykkelser, som de hæfter sammen, og tæsker så pladen imellem hæftningerne sammen så den da i det mindste lægger sammen der
Een ting er sikker; Eftersom bilen vel skal køre i sverige med et ikke alt for gunstigt klima til metervis af eftermonterede dobbeltpladesamlinger, så skal de nok have fundet en dygtig rustbeskyttelsesmand, hvis den skal holde mange år. Den er ihvertfald ikke morsom at kaste sig over næste gang den skal svejses op.
Og ja, kulfiberklippet så jeg også gerne mere af.
Godt koncept med at filme undervejs. Jeg har indtilvidere kun taget billeder, og videoklippene virker ganske meget bedre, også til folk der har lyst til at komme i gang med en renovering, men pas på ikke at fuske ligeså meget som de rødder her gør. Ser frem til at se det endelige resultat.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!