Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 13:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2005, 16:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HAHA har altid sagt at københavn var gavmile med HK.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2005, 17:59 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Sådan som jeg lige læste det,mener du at feltet ikke kan vise forkert lige meget hvad man skriver ind på tempratur osv.
Mener du det.?


Nej, jeg mener det stik modsatte.

Selve feltet i sig selv er konstueret sådan pr. natur at det ikke giver anledning til nogen særlig måleunøjagtighed.

Der hvor fejlene kan stamme fra er dels fra bilen selv(forskellige årsager til ukonstante ydelser), og ISÆR fra rullefeltsoperatøren. Hvis han ikke er helt 110% med på hvordan den udregning er lavet, og har 110% samvittighed, så kan han manipulere med effekten som det passer ham. Det kræver blot en indtastning af en "forkert" temperaturværdi, eller en gal barometerkorrektion, så er det faktisk irrelevant om feltet så har kostet 300.000dkr, eller om det er noget smeden har bikset sammen til 15.000.

Det er vist også det jeg skriver.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2005, 18:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
Escort 3 skrev:
synes også det er utroligt så mange hk de forskellige felt svinger...

så her søren der kommer der lidt tal :lol:

http://www.teknologisk.dk/transport/113 ... =rullefelt
testen er helt fin. men den er kun et udtryk for hvad div. målte den dag teknologisk var på ANMELDT besøg..... som HENRIK skriver, så er samvittighed en stor del af dette emne. nogen fejl eller kald det snyderier, er lette at fange. feks. 20grader med åben port i december måned.... tvivlsomt i mine øjne. kender så ikke så meget til vejret på djævleøen...? andre udskrifter der ligger div. steder er helt uden temp. barometerstand eller luftfugtighed.... hvorfor? ang. fugtigheden har den rigtig stor betydning for måling i EØF norm. typisk vil en DIN. norm udskrift vise mere. som det var sidst jeg rullede 4% mere. lyder ikke af meget. men det er bestemt en forskel. det er et pisse interresant emne. men det er meget let at komme til at træde nogen over tæerne. særlig hvis de føler deres bil eller tuner bliver.... skal vi kalde det sat ???? ved! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2005, 18:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ok tror vi er enige så.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2005, 22:28 
JO FINN
Det vil jeg da gerne komme nærmere ind på (de14 HK),men som Søren skriver vil skal helst ikke træde nogen over tæerne,jeg står selvfølgelig ikke og siger til folk din bil kører af helvede til selvom om det til tider er nogle mærkelige kurver jeg får
Målte bla. den dag en BMW der havde for lidt hk. og den blev rullet 2 gange med forskelligt resultat(der er billede af både bil og effektkurve i
V max nr. 49 ,og nej det var ikke fordi jeg pissede på hverken bil eller vejrstation ,den var utæt for vand og dryppede direkte på remmen til kompressoren som måske heller ikke var strammet for godt op,med det til følge at remmen fedtede når ladetrykket blev tilpas højt,på 2. rulning var remmen nok blevet mere tør med højere ladetryk og effekt til følge,en sådan måleforskel har intet at gøre med mine tastninger af vejrdata,calibrering af rullefeltet,eller indholdet af min blære ,men derimod en defekt på bilen,som jeg ingen indflydelse har på.

Den med de 14 hk forskel mellem de 2 felter havde også en meget svingendene og ustabil effektkurve,det er nok svært at få den samme måling 2 gange i træk hvis der er en defekt i motorstyringen,den manglede også effekt,så det var nok noget fejlfinding der skulle til
Jeg går da ikke dagen efter sådant et arrengemant ud i et offentligt forum og siger at den bil ikke kører ordentligt,han var sku da ked nok af den manglendene effekt(det er det med at træde nogen over tæerne)

Selvom du har lagt filmklip i en del forum og skriver sådan går det når natmekanikeren tror han ruller en standard Starlet kunne jeg sku da ikke finde på at lægge sådant et klip ud i div. forum og skrive ,sådan går det når man ruller over 200 hk på viborgbaner og defekte støddæmpere
(det er det med at træde på tæerne,jeg helst ikke vil)

Mvh. Otto


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2005, 22:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det med de video der er lagt ud af min, er nu mest ment i sjov,IKKE for at håne dig eller fornærme dig.
Men for det første er det ikke viborg dæk,for det 2 hvad f..... ved du om mine støddæmpere er defekte,det var squ da noget mærkeligt at skrive.
Hvis du ser video,så dykker snuden ned da den får moment og det kan ses at den ikke var strammet op,hvorfor hoppede den ikke af 2 gang så.
Hvis jeg havde defekte støddæmbere,så skulle jeg være den 1 til at indrømme det,regner med du også vil indrømme hvis i ikke spændte den ordenligt fast.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2005, 23:24 
Den er også opfattet som sjov Finn

Jeg aner ikke hvad du har af dæk eller stødd.,men ville blot illustrere hvor lidt der skal til for at træde på folks tæer(dine) nu er det dig der skal opfatte det som sjov.
Det er derfor jeg er meget forsigtig med at kommentere mine rulninger,BMW har været diskuteret i et andet forum,og den med de 14 heste er det sikkert kun dig og mig der kan huske,så jeg har forhåbentligt ikke nået at fornærme nogen i aften,men mit tilbud om at du kan få rullet på mine 3 rullefelter ,så du kan se de måler ens står stadig ved magt

Mvh. Otto


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2005, 01:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
Netmekanikeren: Hvor holder du til, kunne faktisk godt tænke mig at prøve dit felt :?:

Har kun prøvet at få min målt hos RH...

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2005, 06:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det der står efter A3 gør desværre nok at du ikke kan få rullet hos OTTO. desværre for det er svært at møde en der er mere nede på jorden, samtidig med at han i mine øjne er den mest erfarne ruller i DK.... læg mærke der står ruller og ikke tuner. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2005, 11:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
OTTO:
Jeg stoler på dig,(hvornår har dig og søren sagt noget der ikke passer)sidste gang kostede det et dæk(Viborg slidebane) :D .
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team