Morten Lunde skrev:
XXblade: Det lyder vældigt. Vi kan lige finde en dag hvor vi får styr på det.
Det bliver nok både en blok og et topstykke som lige skal ha stryg.
MØFFE: Jeg ved den ene blok har været kørt varm et par gange, så er det måske nok med en honing af den? Eller kan vi finde ud af om den måske er for skæv?
Mvh Morten
Den honings metode møffe er i stand til at udføre, er kun nummeret bedre end et par akr sandpapir korn 400.
( det er ikke noget angreb)
Til en buget renovering er de helt ok at bruge, men jeg foretrækker sandpapiret eller smergellærredet. Til denne operation.
Aka ultra buget.
Om motoren har været varm eller ej har ikke den helt store betydning i dennne sammenghæng.
Det er derimod km. der afgører.
De mest gængse måleinstrumenter kan afgøre om foringerne er blevet tøndeformede, men kan ikke afgøre om blokken har sat sig, og dermed er blevet skæv.
Hvis det er til dit 350 hk projekt så glem øko løsningen, og spar sammen til 1'ste os stempler+ bearbejdning.
Hvis det er mellem trinnet så er rådet det samme, da det er skønne spildte penge på noget juks der ikke er optimalt.
Lav motoren rigtigt første gang, og vider udvikel den senere.
Det er billigere i længden.
Kun et råd.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html