Planing og honing

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

Morten Lunde skrev:XXblade: Det lyder vældigt. Vi kan lige finde en dag hvor vi får styr på det.
Det bliver nok både en blok og et topstykke som lige skal ha stryg.


MØFFE: Jeg ved den ene blok har været kørt varm et par gange, så er det måske nok med en honing af den? Eller kan vi finde ud af om den måske er for skæv?

Mvh Morten

Den honings metode møffe er i stand til at udføre, er kun nummeret bedre end et par akr sandpapir korn 400.
( det er ikke noget angreb)
Til en buget renovering er de helt ok at bruge, men jeg foretrækker sandpapiret eller smergellærredet. Til denne operation.
Aka ultra buget.

Om motoren har været varm eller ej har ikke den helt store betydning i dennne sammenghæng.
Det er derimod km. der afgører.
De mest gængse måleinstrumenter kan afgøre om foringerne er blevet tøndeformede, men kan ikke afgøre om blokken har sat sig, og dermed er blevet skæv.
Hvis det er til dit 350 hk projekt så glem øko løsningen, og spar sammen til 1'ste os stempler+ bearbejdning.
Hvis det er mellem trinnet så er rådet det samme, da det er skønne spildte penge på noget juks der ikke er optimalt.

Lav motoren rigtigt første gang, og vider udvikel den senere.
Det er billigere i længden.
Kun et råd.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#12 Indlæg af johan o r »

Her kan jeg kun give Morten ret..
Har sparet 25K på motor, som kom til at koste mig 45K i sidste ende..

Lav tingende rigtigt første gang..

Det vil jeg gerne skrive under på :wink:
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#13 Indlæg af Havneren »

Honing af fire huller, planing af blok, planing af top, sæder slebet, ventiler slebet, 4 ventilstyr skiftet og svinhjul afdrejet og afvejet...

Gav 1800 ved en kammerart. Syntes det var en ok pris... Materialer er her inkluderet.
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#14 Indlæg af grydesvamp »

(havneren)Må jeg "låne" din kammerat ? bare lidt? ;-)
Fri bane fuld hane! :-)
MØFFE(uden login)

#15 Indlæg af MØFFE(uden login) »

jep min biltema cylinder honings dims er kun en billig løsning. den gør vel kun det den gør cylindervægene mere ensartede. det virker dog fint på min motor. men har du undersøgt hvad westspeed skal have for det hele. altså opboring,afballancering,planing og etc. mit bud er 4-5k. men jeg låner den da stadig gladeligt ud, altså min dims... :lol: :lol:
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#16 Indlæg af Saab-Daniel »

Du kan holde din "dims" for dig selv, møffe, hehe...
De fleste cylinder-servicer kan normalt gøre arbejdet for dig, ring rundt og hør hvad de vil have for det, er mit bud :)
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#17 Indlæg af møffe »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
guest

#18 Indlæg af guest »

jeg vidste ikke møffe kunne hone en cylinder med sin dims :!:

:lol:
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#19 Indlæg af martin306xsi »

Møffe har meget hård hud på sjoveren, tror jeg :lol: Har ingen erfaringer med det :wink:
Mvh Martin
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#20 Indlæg af møffe »

det er den størrelsen der gør alt arbejdet.. :lol: :lol: :wink:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar