Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 08:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 dec 2005, 16:29 
Jeg har en diesel bil der ikk vil starte når den er kold.

ER den varm, bare lidt varm kan den sagtens starte

Jeg har ikk den store forstand på diesel biler, men forvarmer releet slår godt nok til og der kommer strøm ned til gløde rørene. Har også prøvet at sætte en ledning fra batt. direkte til gløde rørene uden held.

Der er ingen luft i systemet, er luftet ud flere gange

Sprøjter du lidt benzin/diesel start i indsugningen starter den fint, og kører uden problemer overhovedet der efter.

Så var det jeg tænkte om det kunne være Gløde rørene der er dårlige, og om man så bare kan skifte dem ud ???

Det er forresten en PUG 106 XRD


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2005, 17:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
det kunne meget godt lyde som et par gløde rør som er slidt de holder ikke evigt sådan nogle


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2005, 18:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Nu ved jeg ikke om din bil køre med elektronisk diesel kontrol, men hvis den ikke gør det, så skal der være en forstiller..(ved ikke lige om der er stavet rigtigt :))
Den skal give en federe blanding under koldstart...
Men ellers er gløderør et godt bud...
Hvad årgang er din bil?

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2005, 23:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
du skriver at du starter fint hvis du sprøjter lidt diesel i indsugningen så jeg tro det er en lille utæthed der gør a dieselen render fra pumben.
Du skriver ikke hvad det er for en vogn så det gør det svært at hjælpe men pas meget på med at sætte kabel direkte fra batteriet da en del gløderør er lavet til en lavere spænding så de brænder af ved 12volt. Få målt dit ampere forbrug og forsynings spænding ved gløderør. det tager ikke mange minutter, og det er hårdt for både starter og motor at den ikke får hvad den skal.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2005, 00:51 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Tha PAC skrev:
Jeg har en diesel bil der ikk vil starte når den er kold.

ER den varm, bare lidt varm kan den sagtens starte

Jeg har ikk den store forstand på diesel biler, men forvarmer releet slår godt nok til og der kommer strøm ned til gløde rørene. Har også prøvet at sætte en ledning fra batt. direkte til gløde rørene uden held.

Der er ingen luft i systemet, er luftet ud flere gange

Sprøjter du lidt benzin/diesel start i indsugningen starter den fint, og kører uden problemer overhovedet der efter.

Så var det jeg tænkte om det kunne være Gløde rørene der er dårlige, og om man så bare kan skifte dem ud ???

Det er forresten en PUG 106 XRD


En nem måde at tjekke det på er også blot at pille alle ud og forbinde dem på hjorden med stel. Så skal de virke.

Men jeg er enig med uno - jeg tror ikke det er dine gløderør. Har samme problem med min 405 diesel. Troede også det var gløderørene. Men her har det vist sig at den trækker meget meget lidt falsk luft ind ved et par af returslangerne på dyserne (slidte ved bøjningerne på dyserne). Det betyder at når bilen har stået 4-5 timer så er der lidt luft i systemet. Den prutter og hakker indtil der er ren diesel i systemet og starter (det kan tage lang tid :? ). Pas på med at forvarme for meget med dieselstart da den kan tændingsbanke helt vildt hvis gløderørene er for røde.

Prøv at tjekke dine gløderør først som beskrevet.

Hvis det ikke var dem tror jeg du alligevel har luft i systemet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2005, 18:18 
Efter rørene blev skiftet, så startede bilen igen ved at forvarme normalt, og det var da den nok ikk bliver meget koldere, altså her lige over middag, og den havde ikke været i gang i flere døgn.

Så det var skam rørene den var gal med.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team