Tha PAC skrev:
Jeg har en diesel bil der ikk vil starte når den er kold.
ER den varm, bare lidt varm kan den sagtens starte
Jeg har ikk den store forstand på diesel biler, men forvarmer releet slår godt nok til og der kommer strøm ned til gløde rørene. Har også prøvet at sætte en ledning fra batt. direkte til gløde rørene uden held.
Der er ingen luft i systemet, er luftet ud flere gange
Sprøjter du lidt benzin/diesel start i indsugningen starter den fint, og kører uden problemer overhovedet der efter.
Så var det jeg tænkte om det kunne være Gløde rørene der er dårlige, og om man så bare kan skifte dem ud ???
Det er forresten en PUG 106 XRD
En nem måde at tjekke det på er også blot at pille alle ud og forbinde dem på hjorden med stel. Så skal de virke.
Men jeg er enig med uno - jeg tror ikke det er dine gløderør. Har samme problem med min 405 diesel. Troede også det var gløderørene. Men her har det vist sig at den trækker meget meget lidt falsk luft ind ved et par af returslangerne på dyserne (slidte ved bøjningerne på dyserne). Det betyder at når bilen har stået 4-5 timer så er der lidt luft i systemet. Den prutter og hakker indtil der er ren diesel i systemet og starter (det kan tage lang tid
). Pas på med at forvarme for meget med dieselstart da den kan tændingsbanke helt vildt hvis gløderørene er for røde.
Prøv at tjekke dine gløderør først som beskrevet.
Hvis det ikke var dem tror jeg du alligevel har luft i systemet.