HenrikGM skrev:
Morten VJ skrev:
[Hmm fabrikanten opgiver selv 320 hk som maks.
Men det kan være at en tur fra Japan til USA. og derefter til Danmark giver de manglende 40 Hk.
Hvordan er det lige at i kommer til de opgivelser om max hk for en turbo, uden meget detaljerede oplysninger om hvilken motor det er opgivet på??
Det er vist ligeså seriøst som at opgive en kobling til 300Nm uden at fortælle hvilket omdrejningstal vi snakker om......
1 Jeg skrev forkert der skulde stå maks anbefalede hk.
og det er 320 hk. Iflg. producentens hjemme side.
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 9548_1.htm
Over det og man burde se sig om efter en anden turbo.
Det der undrede mig var at de 360 hk var præcis det samme som opgivelsen på Scanturbos hjemme side.
Når fabrikken opgiver en mindre ydelse.
Og self kunne det være rat med præcise oplysninger på motoren, men hvem har tilgang til dem ?
Så derfor må man bygge på antagelser. riktige eller forkerte.
Og min konklusion er at en GT 2860 RS turbo passer fint til en 300 hk motor, men 350 hk og man burde vælge storebror.
Dette er på en Volvo motor relativ standart. og med maks omdrejninger på 6500 omdrejninger.
Koblings problematikken hænger på tumpen der betjener pedalen.
Og den er noget sværere at regne ud.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html