Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2005, 10:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Hvad gør de så på 405 T16?


Ja, det vil jeg også gerne vide. For jeg har to spritnye ladere liggende derhjemme, og en af dem kunne jeg godt tænke mig at bruge på min Fiat som pt. kører med en traditionel lader med intern wastegate.

Selvom vacuum'et kunne skaffes, har jeg svært ved at se hvordan selve VNT aktuatoren skal styres - på dieselbiler må der om noget være monteret en motorstyring der kan styre aktuatoren og dermed hvordan impellerne i varmsiden skal være vinklet ved hvilke omdrejninger, ladetryk osv.

_________________
Vh. Anders


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2005, 12:28 
Kører en 405 T16 med VNT lader??
Duckstar deluxe, har du kigget på den side jeg skrev? der er både billeder og beskrivelser hvordan de gør med VNT lader på benzin biler. Men efter hvad jeg kan læse kan de til dels styre det med blot en bleed valve, skal ikke sige noget om hvor godt det virker. men der er flere måder at gøre det på. men prøv at tag et kik derinde.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2005, 12:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde den artikel. Kan du linke lidt mere specifikt?

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2005, 13:19 
hvis du går ind under "Boards" og derefter søge funktionen, og sørger fra begyndelsen på VNT kommer der massere af artikler.
Hvilken VNT turbo ligger du inde med? VNT25?

fx denne artikel, med der er mange af dem;
http://www.rtoc.org/boards/thread.asp?S ... 359&page=1


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2005, 13:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Nej den er noget mindre. Dem jeg har liggende er fra alfa's 1,9 jtd motor, og hedder Garrett GT1749VNT. Den vil i mine øjne passe ret godt til moderat tuning på 1,2-1,4 liters benzin motorer.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2005, 20:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
mange af de store variable turboer bruger olietryk til at ændre udstødningssiden med. selvfølgelig er det motorstyrring der bestemmer hvornår! MVH. søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team