Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 nov 2005, 02:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Hey
Jeg har søgt snart over alt og kan ikke finde et konkret svar på mit spørgsmål.

"Hvor langt nede på manifolden skal jeg placere sonden til min EGT-måler ???"

Jeg er blevet fortalt at den skal sidde 1" - 6" eller 12" fra flangen.
Det der bekymrer mig lidt er om den vil vise markant forskel hvis den monteres for langt væk, altså om gassen bliver kølet for meget ned til at få en præcis aflæsning.

Den skal monteres i min 13B Wankel racemotor som skal ligge på omkring 855 grader Celsius ved den rette blanding.

"Hvor er din monteret og hvorfor ???"


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2005, 16:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Lidt afhængigt af manifold, så så tæt på porten som muligt.

Glem alt om de målinger du har hørt, hvis du ikke ved _præcist_ hvor de har målt.

Saabs turbomotorer kan i ekstreme biler nå så højt som 935grader, og det er målt lige uden for topstykket.

Dine 850grader er nok ikke helt ved siden af, men sammenlign kun med noget som du kan forholde dig til!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2005, 21:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
De kan endda komme højere op! http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=63058
Daniel

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2005, 01:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Ok takker gutter.
Fandt svar på mit spørgsmål på et andet forum. Sjovt hvordan der altid er folk der vil vide det samme som jeg på samme tidspunkter :D

http://www.nopistons.com/forums/index.p ... opic=57847


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2005, 16:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Saab-Daniel skrev:
De kan endda komme højere op! http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=63058
Daniel


Jo.....men det er det samme skrammel; Det fremgår ikke af tråden hvor han har målt +1000 grader henne. Før turboen er et vidt begreb.

Der er pokker til forskel på at måle 920grader i porten, eller gøre det samme lige før turboen!. Med de temperaturer han er på, så er han for alvor på tynd tynd is, så mit bud er at det er målt lige hvor de 4 rør samles og går i turboen, det vil være der en højeste måling kan findes(det er ikke der peak temp. er højest!)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team