Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 14:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 nov 2005, 18:18 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Problemer med zetec

Motoren kan ikke holde i tomgang, medmindre man hjælper med speeder

prutter og brager når man holder speederen på et konsant punkt.

når man accelere går det ikke så stærkt som før

motorgangen er jævn ved acceleration, indtil 4000 omd/min.

udstødningen lugter stærkt af benzin.

når motoren køre er der ingen ændringer i motorlyden hvis man piller MAP eller lambda af.

køre på alle cylindre,

motorstyringen er blevet nulstillet men stadig samme problem.

Motoren har eftermonteret turbo, har kørt fint i ca 1 uge. (0,2bar)



Har i nogle gode ideer???

bil:
Ford escort ´94
(DOHC 16v)

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2005, 20:03 
Nåå jeg tror jeg har fundet problemet. En meget utæt Blowoff. og da jeg suger gennem luftmængde måleren (før turboen) tror motoren at den for mere luft en den realt gør.

så må vi se om et blowoff skift kan hjælpe..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2005, 20:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
hov fik ikke logget ind

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2005, 09:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Har en motor med luftmængdemåler også MAP sensor? Så har jeg lært noget nyt i dag..

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2005, 15:12 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 sep 2005, 23:10
Indlæg: 59
Geografisk sted: Østjylland
Jeg kunne forestille mig at han køre med noget MF2 og at det er den har map sensoren...

_________________
You hav too lose kontrol, too find the edge...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2005, 15:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg ved godt MF2'eren kunne være den der bruger en MAP sensor, men hvorfor skulle den tilsluttede MAP dog også have indflydelse på motorgangen når der ikke er ladetryk?

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2005, 16:31 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Undskyld Undskyld... :oops: det var mig der var meget træt da jeg skrev det indlæg
Jeg mente TPS. :lol:

Men efter jeg afmonterede blowoff'en virkede det hele normalt...

så nu bliver Luftmængdemåleren flyttet op efter BOV'en, indtil jeg får monteret den omex, og SÅ ryger den i havet...

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2005, 21:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kan den godt holde til ladetryk, din lmm?
For den sidder vel mellem turbo og luftfilter nu?
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2005, 15:38 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Hmmm det ved jeg ikke... det er jo ikke meget tryk den køre med.. jeg håber da ikke det bliver et problem.. må man da ikke montere LMM på tryksiden ??

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2005, 15:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
De fleste biler jeg kender til, har lmm på suge-siden, da den jo måler det luft der bliver trukket igennem den. Det er normalt bi-metal tråde der bliver varmet op den måler på, og der sidder gerne et gitter for at der ikke kommer noget i berøring med dem. Derudover må man helst ikke røre for meget ved dem, da de er en smule skrøbbelige, derfor tror jeg ikke der er super godt at smide lmm over på tryksiden. Om lige præcis din kan holde til det, tja, jeg ved det ikke...
Når det er sagt, så handler det da bare om du skal have en dobbelt-stemplet bov, så har du ikke problemer i tomgang mere, det har jeg ikke, i det mindste...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team