Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Jeg har udført og bestået alle test's gennem samlingen, og den er fulgt til punkt og prikke. Den sidste test bestod den ikke, da jeg som bekendt brændte C30 af. Nu har jeg så installeret den nye C30, sætter stim og pc til, starter megatune. Jeg får hverken reaktioner på dioder på stim (udover det korte blink nævnt tidligere) eller MS, ej heller får jeg nogen reaktioner i megatune. Jeg får end ikke at vide, at jeg er "connected"...
Nogen tanker?
Daniel.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Godt, så.....

Gå tilbage til første test-step og gå dem alle igennem igen.
Afmontér nu lige processoren, som der står. Så er sandsynligheden for at brænde noget dyrt af da lidt mindre.

Montering/test er delt op i rimeligt afgrænsede dele, så det burde være muligt at finde ud af, hvor fejlen befinder sig.

Hvis du nu skriver tilbage hvor den fejler testen første gang, så tror jeg det bliver lettere at hjælpe.

Mvh
Nolan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jep, har du ret i, jeg har lige fyret op under den anden pc og laver test's inden længe. Melder tilbage når der er nyt :)
Daniel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ved nr. 36 fejler jeg. Det er ved check af processoren... Får ingen respons overhovedet... De første test' kommer jeg fint igennem... Så nu frygter jeg det er processoren der er røget... Hvad siger i?
Daniel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Saab-Daniel skrev:
Ved nr. 36 fejler jeg. Det er ved check af processoren... Får ingen respons overhovedet... De første test' kommer jeg fint igennem... Så nu frygter jeg det er processoren der er røget... Hvad siger i?
Daniel.

Hmmmm.....
Dét har jeg svært ved at tro skyldes at C30 er feset af.

Har jeg ret, når jeg antager at du aldrig har set processoren køre ?
Jeg forsøgte mig med alternative værdier for resonator-kredsløbet (omkring krystallet), da jeg lige havde nogle andre modstande/kondensatorer i skuffen. Den gik ikke....... Det ville først køre, da jeg fik de rigtige værdier på. Specielt 10M modstanden SKAL være stor.
Har du et oscilloscop, så du kan checke om krystallet overhovedet svinger ?
Sæt proben i x10 og stik den på ét af krystallets ben - du skulle gerne kunne se noget, der minder om en sinus.

Mvh
Nolan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ja, jeg har set processoren køre, i alle test's inden jeg fejl-monterede C30. Alle test blev gennemført første gang, inden jeg brændte c30 af. Nu kan jeg så kun gennemføre de test der ligger før testen der ligger i punkt 35-36.
Jeg har ikke adgang til et scop, desværre...
Men det er da endnu en ting jeg skal have testet, kan jeg regne ud!
Som sagt, jo, jeg har set processoren køre. Så den første fejl (hvis der er flere) må vel i første omgang ligge mellem punkt 23 og 35-36, hvilket jo så også inkluderer krystallen, når jeg ikke får nogen reaktion på testen i punkt 35?
Daniel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Og endnu en ting:
Nolan, for at teste krystallen, så skal den vel sættes til både stim og pc med megatune kørende, ikke?
For overvejede at køre ned til en tilfældig tv-rep og høre om de har et stående, man lige kan låne...
Forbandede ikast vælter ikke ligefrem i elektronik-butikker...!
Daniel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Du kan teste/måle oscillatoren ud bare ved at stikke stim'en på. Ingen grund til at slæbe PC'en med dig. Den skal bare have strøm.

Jeg kom til at tænke på om du egentligt har strøm på stim batteriet ?
Det kræver en hel del effekt at sprænge en kondensator i luften og den kortslutter undervejs. Kan det have malket dit batteri ? Det tyder jo på, at den lige giver en bøvs fra sig, hvis LED'erne lige blinker når du sætter strøm på...... De er jo drevet af processoren...

Check det lige......

Ikast ?
Den Ikast på Sjælland eller ved Herning ?
Hvis Herning er du jo næsten lige ved siden af HenrikGM mener jeg. Kunne jo være han ville kigge på den ?

Mvh
Nolan

Titel:
Moderator

Det ved Daniel godt :wink:

Han har før været forbi.

Det er den Ikast der ligger i midtjylland. Vidste ikke der var en på sjælland?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jeg vendte jo kondensatoren forkert, og den futtede rigtig nok af, der var røg, den blev sort og sprækkede, så... :)
Købte et helt nyt batteri inden jeg gik igang, netop for at sikre det ikke skulle gå død. Har testet at den giver lidt over 9 volt, på mit multimeter...
Jeg har nok formentligt fået fat i lidt komponenter i morgen til at teste med, forhåbentligt alle de dele der er i afsnittet hvor jeg failer testen (pånær processoren).
Så har jeg noget at skifte med, havde tænkt på at skifte de dele, der er i dette afsnit, for at sikre mig, der ikke er nogen fejl på dem, og fejler den stadig testen dér, så må det næsten være processoren (får også en ny tantal-kondensator til C30, i stedet for den elektrolyt der sidder der nu, for sikkerhedens skyld). Jeg kunne have krystallen mistænkt, efter hvad du skriver, ligesom hvad jeg kan læse mig til på msefi. Dog har jeg været meget forsigtig med den, at den ikke har ramt noget osv, og den gik jo også gennem den første test, men nu må vi se, kan vel nærmest ikke gøre andet, før jeg kan teste mere...
Jeg har smidt et indlæg på msefi også, afventer svar.

Jeg kender så udemærket Henrik (kun for noget godt ;) ), og har også tænkt på at tage kontakt til ham. På den anden side, så er jeg heller ikke meget for at give fortabt med det samme, og kontakte guruen, hehe :)
Men når jeg nu får testet igennem i morgen aften, kan det være jeg er blevet klogere... Hvis der er andre der har ideer, forslag eller andet, så skal det være noget så velkomment!!
Daniel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time