Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Kan man ikke finde ud af om den er stor nok ,på en simpel måde.
Lad os nu sige at jeg laver et 36mm hul i manifol,og kan den ikke lave tryk ,er den stor nok,og kan den,må den godt være størrer.
Er det forkert måde at stille det op på.
MVH Finn
Selvf. er den stor NOK.
Måden at finde den mindste acceptable størrelse(ud fra et reguleringssynspunkt!, max peakeffekt er en anden sag) må være at bestemme det tryk du vil køre med, og finde en WG der i åben tilstand flower så meget gas at laderen alligevel kan lave det halve af dit maksimale ladetryk, trods WG er fuldt åben. Det er reguleringsmæssigt den bedste løsning.
Maxeffekt er en anden sag. Her er man interesseret i at WG flower det gasflow som turboen ikke skal bruge, ved mindst mulige trykfald, og selvf. med en rørføring der laver mindst mulig turbulens, og deraf mindst trykfald.
Man kan komme ret tæt på begge løsninger samtidigt. Der hvor man nok oftest ser folk kvaje sig er overgangen mellem turbomanifold og WG tilslutning. Der er et stort potentiale i et meget lavt modtryk på en turbomotor(husk knasten skal passe til dette modtryk).
Da en trykladet motors luft/gasflow er betydeligt mere tæt end på en sugemotor, så giver et rent veltrimmet flow meget bedre på turbo end det gør på sug. Glem altså alt om den gamle filosofi: Fuck da det, vi skruer bare trykket op"
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!