Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hey, eller godmorgen om man vil :)

Jeg har planer om at købe en Vento 2,0 - meeen - er der forskel p åat tune den, og en 1,8? Hvad holder bedst? har hørt nogle siger at 1,8 er bedre og holder bedre til tuning.

Meen - hvis jeg nu køber en 2,0, og der selvfølgelig er et godt grundlag for at tune den, i stedet for 1,8'eren - hvad kan man så gøre?

Jeg vil købe en knast, hvis jeg kan finde nogle til en ordenlig pris, samt smide noget turbo på .
Har hørt at man kan kører med 0,5 - 0,6 uden der skulle ske noget, bare ved at smide en ekstra toppakning i, eller finde en fra en G60'er.
ER det sandt?

Men tjah, hvad kan man gøre, hvis man har 10.000 kr til at tune for.
Vil bare ha et brugt turbokit, eller kompressor.

Har en Knast som skulle passe til 1,6 og 1,8 -er der forskel, så den ikke kan bruges i en 2,0?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
bare køb den i VR6.

Titel:
Det var ikke det jeg spurgte om :) Hvis jeg havde råd, samt en billig forsikring,ja, så kunne det være nice - men ønsker nu mere det andet.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Med mindre du virkelig har kræmmer gener og kan gøre det hele så er det ikke vildt meget du får for 10k. Nu ved jeg ikke om det er en 8v eller 16v maskine det drejer sig om men hvis man tager en ny knast ligger de gerne i 2000kr eller mere pr stk. Så har du max 8000 til turboprojekt og det er vel at mærke uden at regne de dele der nødvendigvist må skiftes når du skiller tingene ad med. Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre men det bliver snævert...

Titel:
Du har fuldkommen ret - men i første omgang skal det bare være så den kan kører - så vil jeg langsomt skifte mere og mere ud.

Jeg har en knast til 1200 kr - og tjah, jeg kunne nok også godt finde 15.000 kr til tuning.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
monter en ny motorstyring.. din std monopoint inds ødelækker alt der har med tuning at gøre.

Titel:
Møffe ->
Jamen på 2,0 - sidder der ikke en multipoint der?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
møffe skrev:
monter en ny motorstyring.. din std monopoint inds ødelækker alt der har med tuning at gøre.

Ikke helt enig. Det kan sagtens lade sig gøre at hive lidt ekstra ud på trods af monopoint men det er da klart at multipoint og anden styring giver væsentlig bedre muligheder.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
For mange år tilbage var der en politimand i Odense som havde en golf 2 1,8 med monopoint og han havde eftermont turbo + i/c og den blev da målt svjh. til 170hk og 240nm....
Så det kan godt lade sig gøre at få noget mere ud af en motor med monopoint. :wink:

Købsprisen er vel også mindre på en 1,8 vs. 2.0 så de penge du sparer ved at købe 1.8 kunne vel bruges til en gang motorstyring? :roll:
Med std motorstyring og turbo har du ikke motor i mange år......

Titel:
Hmm - jamen derer da lidt at spare på en 1,8 - og 2,0 - men - tjah, ved sgu ikk helt hvad jeg skal vælge.

Hvad vil i anbefale, en 1,8 og skifte motorstyringen ud - eller en 2,0?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time