Vento 1,8 eller 2,0 - bedste tuningsmuligheder?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Kerbs

Vento 1,8 eller 2,0 - bedste tuningsmuligheder?

#1 Indlæg af Kerbs »

Hey, eller godmorgen om man vil :)

Jeg har planer om at købe en Vento 2,0 - meeen - er der forskel p åat tune den, og en 1,8? Hvad holder bedst? har hørt nogle siger at 1,8 er bedre og holder bedre til tuning.

Meen - hvis jeg nu køber en 2,0, og der selvfølgelig er et godt grundlag for at tune den, i stedet for 1,8'eren - hvad kan man så gøre?

Jeg vil købe en knast, hvis jeg kan finde nogle til en ordenlig pris, samt smide noget turbo på .
Har hørt at man kan kører med 0,5 - 0,6 uden der skulle ske noget, bare ved at smide en ekstra toppakning i, eller finde en fra en G60'er.
ER det sandt?

Men tjah, hvad kan man gøre, hvis man har 10.000 kr til at tune for.
Vil bare ha et brugt turbokit, eller kompressor.

Har en Knast som skulle passe til 1,6 og 1,8 -er der forskel, så den ikke kan bruges i en 2,0?
Brugeravatar
FiatNørden?
Mester Medlem
Indlæg: 679
Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland

#2 Indlæg af FiatNørden? »

bare køb den i VR6.
Kerbs

#3 Indlæg af Kerbs »

Det var ikke det jeg spurgte om :) Hvis jeg havde råd, samt en billig forsikring,ja, så kunne det være nice - men ønsker nu mere det andet.
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#4 Indlæg af Dagooz »

Med mindre du virkelig har kræmmer gener og kan gøre det hele så er det ikke vildt meget du får for 10k. Nu ved jeg ikke om det er en 8v eller 16v maskine det drejer sig om men hvis man tager en ny knast ligger de gerne i 2000kr eller mere pr stk. Så har du max 8000 til turboprojekt og det er vel at mærke uden at regne de dele der nødvendigvist må skiftes når du skiller tingene ad med. Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre men det bliver snævert...
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Kerbs

#5 Indlæg af Kerbs »

Du har fuldkommen ret - men i første omgang skal det bare være så den kan kører - så vil jeg langsomt skifte mere og mere ud.

Jeg har en knast til 1200 kr - og tjah, jeg kunne nok også godt finde 15.000 kr til tuning.
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#6 Indlæg af møffe »

monter en ny motorstyring.. din std monopoint inds ødelækker alt der har med tuning at gøre.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Kerbs

#7 Indlæg af Kerbs »

Møffe ->
Jamen på 2,0 - sidder der ikke en multipoint der?
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#8 Indlæg af Dagooz »

møffe skrev:monter en ny motorstyring.. din std monopoint inds ødelækker alt der har med tuning at gøre.


Ikke helt enig. Det kan sagtens lade sig gøre at hive lidt ekstra ud på trods af monopoint men det er da klart at multipoint og anden styring giver væsentlig bedre muligheder.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#9 Indlæg af VAG mekaniker »

For mange år tilbage var der en politimand i Odense som havde en golf 2 1,8 med monopoint og han havde eftermont turbo + i/c og den blev da målt svjh. til 170hk og 240nm....
Så det kan godt lade sig gøre at få noget mere ud af en motor med monopoint. :wink:

Købsprisen er vel også mindre på en 1,8 vs. 2.0 så de penge du sparer ved at købe 1.8 kunne vel bruges til en gang motorstyring? :roll:
Med std motorstyring og turbo har du ikke motor i mange år......
v/h Peter
Kerbs

#10 Indlæg af Kerbs »

Hmm - jamen derer da lidt at spare på en 1,8 - og 2,0 - men - tjah, ved sgu ikk helt hvad jeg skal vælge.

Hvad vil i anbefale, en 1,8 og skifte motorstyringen ud - eller en 2,0?
Besvar