Den passer også direkte på blokken, det gør de andre ikke, der skal laves en del.
Og en japser gearkasse på en Volvo, det nænner man da ikke, hva Henrik???
Niels
Redaktør: Moderatorer
Nej, jeg nænner faktisk ikke rigtigt en japserkasse på en volvo. Volvo har lavet en 7xx med en ZF automatgear, og sådan een ville jeg gerne have, da den kan ændres til sekventielt skifte med lidt snilde, plus ombygges til at tumle mange hk. Desværre har jeg kun set een i DK, så det kan nok glemmes ;-(nibdk skrev:En M90 er sikkert billigere end de andre der nævnes, den koster ca. 5000 i Sverige og der er mange af dem.
Den passer også direkte på blokken, det gør de andre ikke, der skal laves en del.
Og en japser gearkasse på en Volvo, det nænner man da ikke, hva Henrik???![]()
Niels
ja, de er rimeligt gak. Den slags grej skal findes hos "private huggere" i sverige, så er prislejet nede omkring 1/3. Problemet er bare at jeg ikke ser meget fornuft i at trawle det halve af sverige rundt.....nibdk skrev:De priser lyder helt gak, det er dyrere end hvad jeg har fået oplyst på samme motor og gear hos en dansk ophugger.
Hvis du en dag vil kigge videre på det, kan jeg evt. prøve at høre lidt omkring, halv pris burde i hvert fald være muligt.
Ligger du inde med papirer på hvad Volvo kan godkende af ydelse i en 240? Det siges der er en grænse på 220 hk og 275 Nm hvis man skifter motor.