nibdk skrev:
En M90 er sikkert billigere end de andre der nævnes, den koster ca. 5000 i Sverige og der er mange af dem.
Den passer også direkte på blokken, det gør de andre ikke, der skal laves en del.
Og en japser gearkasse på en Volvo, det nænner man da ikke, hva Henrik???
Niels
Nej, jeg nænner faktisk ikke rigtigt en japserkasse på en volvo. Volvo har lavet en 7xx med en ZF automatgear, og sådan een ville jeg gerne have, da den kan ændres til sekventielt skifte med lidt snilde, plus ombygges til at tumle mange hk. Desværre har jeg kun set een i DK, så det kan nok glemmes ;-(
Alternativet er min M46-II(den forstærkede udgave med OEM højt koblingstryk) og den holder fint nok nu, men grænsen er jo ikke så langt væk at den ikke kan nåes, og bare smadre den er jo lidt trælst.
M90 passer direkte på blokken, kun kardan og så lige ombygningen af udrykkerlejet skal laves.
Getrag kan til gengæld laves _meget_ nemt. 15mm adaptorplade imellem en M41 koblingshus og getragen så kører det. Meget simpelt, og den kan da vist købes færdig svjh.
Tilsvarende med supraen, også her findes der en adaptorplade.
Problemet med sverige: Jeg har spurgt på mange stumper hos huggere i sverige, og det ser ret håbløst ud, rent ud sagt.
Feks: Komplet B230FT-97 med 130.000km: pris 21.000dkr+fragt.
Samme motor, men incl hele motorrummet fra 940+m90, pris 28.500dkr+fragt.
M90 fra ovennævnte motor; 8000dkr+fragt.
Stumperne kom fra en smasket 940, men jeg kunne ikke få lov at købe hele bilen.....
Svenskerne ved godt at når der kommer en henvendelse fra en dansker, så skal de bare tage VED, og det gør de så. Jeg bor desværre for langt væk til at kunne handle "ala den blå avis" derovre.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!