Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
uno skrev:

DERFOR køler alle -har snakket med en sjællænder der påstod at uden ic ville efekten falde over 3bar

Ingen tvivl om det er væsentligt med køling af ladeluften. Derfor prioriterer jeg også det højere end alle mulige andre tricks. Eftersom jeg ikke lige har finanser til både at få lavet en god ic, portet topstykker og få sat større elementer i pumpen, må jeg jo nøjes. Så til næste sæson bliver det ic'en og så må jeg nøjes med de 210 mm3 min pumpe gir nu.
Overvejer lidt hvad jeg skal med hensyn til turbo, men muligvis vil jeg renovere den originale og køre med den. Har forsøgt mig med en 10 liters Holset i år, men kunne ikke blæse den ordenligt op...

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Hej ole det er vist os der har overtaget den her tråd!! jeg ved 8011`eren køret med en holsett hx40 med vastegate og 1201 kører med en hx50. hvis der sker noget i vinter bliver 40èren nok overflødig for så får den store jo nok en ny.. :twisted:
Hvis du går tilbage til original turbo tror jeg ikke du kommer til at holde tryk med en god ic. :cry:
hvis du har modet så prøv at kig på regulatoren -hvis den bliver mere emsig kan du blæse din turbo op, mener rene selv har lavet hans regulator :twisted: den virker.

Til jer allesammen hvis i ser en 810volvo der ser bedre ud end ny og kører træk så stå bag ham når han starter :wink: der kommer lidt trylleri for at få den store turbo med.
Der var en der skrev om lav virkningsgrad på turboer der laver tryk -fortæl mere vi er nogen der roder og bare er heldige :wink: med det virker hvis nu vi vidste hvad vi havde gang i ville 4,5l måske give 400
Kender til en fendt der var oppe at lade 6,5kg -1trin 2700rpm

Titel:
Senior Medlem

Nej, det kan godt være den originale mølle bliver for lille. Det er sgu ikke nemt.... :?
Regulator, tjah... Det er ikke noget jeg tror jeg selv skal rode med. Der er allerede kommet andre fjedre i, men ingen tvivl om at den kan blive noget mere hidsig. For der er da Volvo'er der er helt oppe og stå og støde når de går max rpm ubelastet... Når der bliver midler til det ryger pumpen nok til USA en tur... :twisted:

Går ud fra at det er René Kristiansen du omtaler.. Ham har jeg snakket en del med, bl.a har jeg købt en kobling af ham, magen til den han selv kører med. Regner med at jeg skal ned til ham engang i efteråret og aflure hvordan det er han har modificeret hans powershift og evt få nogle andre tricks... 8)

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
hej ole jeg tror jeg har fundet ud af hvad der blev ment med at turboen gik ned i effekt ved tryk se turbofast "Compressor flow maps" tror jeg forstår hvad han snakker om :P

Kan ikke foresttille mig det er nødvendigt at sende det til usa når Rene er fra dk men det kan da være at jeg ser mere hos ham end han er god for :? men som hans 810er hugger ville jeg ikke betale meget i porto hvis han vil af med hvordan -det er der hp ligger..

Titel:
Senior Medlem

Ja, det er altså godt med en aggresiv regulator...
Om du ser mere i René end han er god for, tjah...!? Men kan vel bare konstantere at hans traktor uden tvivl er den stærkeste 810'er i DK. Han har nok bare været lidt uheldig i år. Svjv kommer han ikke til DM næste år. Men så kan jeg da glæde mig over at der kommer 3 Volvo'er fra Sjælland... :)

I øvrigt så har jeg nok fundet ud af hvorfor jeg ikke kunne blæse den HX40 ordentligt op... Har kørt med en hjemmelavet udst. manifold og den var lidt fejl-konstrueret i collectoren, altså overgang fra rør til flankse. Så der var for dårligt flow i den... :oops:
Så til næste år er planen at få fat i en udst. manifold fra en lastbil med samme motor, den er nemlig lidt anderledes og giver bedre plads til en større turbo under hjelmen... Og så vil jeg nok prøve en HX40 igen. Så du må lige sige til hvis jeres fra 8011'eren bliver overflødig og til salg!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time