Det er standard traktortræk og her er det (ATT HenrikGM) kun tilladt med et tryktrin. Når alting engang kommer til at spille, skulle den vel kunne komme på omkring 5 bar ladetryk.
Grunden til at ideén om en chargecooler poppede op i mit hovede er at de elementer til intercoolere der kan holde til dette tryk er vistnok min. 96 mm i tykkelse, jvf Jesper fra JB-Coolers. Så det vil kræve at jeg skal forlænge hele snuden på traktoren, hvis den skal sidde foran vandkøleren
Det er ganske vist også meget brugt at have en intercooler til at sidde på siden af traktoren med el-blæsere på, men det vil jeg helst undgå, da jeg går en del op i at traktoren ser så original ud som muligt (når det nu er standard traktortræk)
En chargecooler derimod vil jeg, med lidt god vilje, kunne få plads til inde under hjelmen, liggende vandret over motoren. Evt kan jeg fjerne brændstoftanken og få ekstra god plads (og naturligvis lave en anden mindre tank der kan placeres et andet sted)
ATT Uno: Er det den Zetor 8011 der kører i Sønderjylland? Har godt hørt om at den skulle gå mere end almindeligt godt... Vi har dog en Ford 7000 heroppe i Vendsyssel der også tager pokaler, men den blev dog "kun" nr 3 til Nordjysk Mesterskab, så den kommer ikke til DM. Og så er der jo den dobbelte DM-vinder Jens M Jensen (Ford 5000), men den er desværre ikke så godt kørende længere...
Jeg kører selv med en Volvo BM 810 i klasse 4. Et par billeder her:
www.fullpull.dk/galleri/visMedium.php?b ... 05&limit12
www.fullpull.dk/galleri/visMedium.php?b ... 05&limit12