Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 14:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2005, 22:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ja, vi er sgu SÅ tæt på en evighedsmaskine.

Hvilket leder til det næste spørgsmål:

Hvis vi nu sætter vandet under tryk een gang for alle, dernæst trykker det igennem en dyse der adsk8iller vandet i O2 og H2,dernæst brænder det af, og gendanner vandet, som vi kondenserer og lukker tilbage i tanken.......well.......hvordan har vi tænkt os at stoppe denne proces??

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2005, 23:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
hold da op hvor i hygger jer drenge... ha ha

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2005, 23:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
haha ja...

hva med tænding og ikke mindst skal man have koldt eller varmt rør i sådan en motor :idea: :idea:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2005, 01:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
tinasmartin skrev:
haha ja...

hva med tænding og ikke mindst skal man have koldt eller varmt rør i sådan en motor :idea: :idea:


Ehm, gløderør er vejen frem :lol: :lol:

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2005, 11:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 feb 2004, 13:57
Indlæg: 108
Geografisk sted: Roskilde
HenrikGM skrev:
Ja, vi er sgu SÅ tæt på en evighedsmaskine.

Hvilket leder til det næste spørgsmål:

Hvis vi nu sætter vandet under tryk een gang for alle, dernæst trykker det igennem en dyse der adsk8iller vandet i O2 og H2,dernæst brænder det af, og gendanner vandet, som vi kondenserer og lukker tilbage i tanken.......well.......hvordan har vi tænkt os at stoppe denne proces??


Nemt nok. Man laver en 3. dyse som kan åbnes fra en kontakt i kabinen. I denne skal hullet være så stort at vandet kommer igennem uden at blive spaltet. Når man åbner den kommer der vand ind, som stopper forbrændingen ved at drukne motoren. Ganske enkelt genialt, hvis jeg selv skal sige det :)

_________________
Greeting
Master Fabritius

Smoke tires
Not drugs


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2005, 13:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Fabritius skrev:
[Når man åbner den kommer der vand ind, som stopper forbrændingen ved at drukne motoren. Ganske enkelt genialt, hvis jeg selv skal sige det :)




Den ide holder jo ikke. Hvis du laver "hul" i kredsløbet, så kan du jo ikke starte igen. Så er det jo ikke nogen evighedsmaskine længere....

Næ, du....Man monterer en god stor bremsekaliber på svinghjulet, feks noget fra en lille vindmølle, eller lign. Så kan man bremse skidtet ned igen, uden at afbryde vores lille mirakelmaskines fantastiske kredsløb.

Iøvrigt er der en hage ved "drukningen". Når nu fanatikere bliver VED med at tæske rundt i emnet vandindsprøjtning, ofte med en begrundelse i O2/H2 spaltning og rekombination under høje temperaturer/tryk, så er dette egentligt ganske interessant.

Vand VIL spaltes. Typiskt over en 3000grader begynder vandet at fraspalte ilt og brint. Da vores mirakelmotor netop kører på brint, der brænder ekstremt varmt, så kan det faktisk tænkes at tilførelsen af mere vand(drukne) vil få den stikmodsatte effekt, og vil medføre en regulær kædereaktion.

Scenario:
Vores mirakelvogn holder på strippen, og der går ild i kalorius. Brandmændene kommer farende og begynder at poste vand på. Da motoren kører endnu, så suger den noget af vandet ind, spalter det, og forbrænder det igen. Så øges omdrejningstallet, hvorefter man kan suge endnu mere vand ind, osv osv.
Helt galt går det fordi vores mirakelbil er udstyret med automatgear, så det er derfor ganske spektakulært. Faktisk så spektakulært at folk begynder at smide vand efter bilen, blot for at se den skrækslagne fører accelerere ned at strippen med en fart som var kæden hoppet af.

Er kæden mon hoppet af kan man så passende spørge sig om.... :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2005, 13:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 feb 2004, 13:57
Indlæg: 108
Geografisk sted: Roskilde
HenrikGM skrev:
Den ide holder jo ikke. Hvis du laver "hul" i kredsløbet, så kan du jo ikke starte igen. Så er det jo ikke nogen evighedsmaskine længere....

Næ, du....Man monterer en god stor bremsekaliber på svinghjulet, feks noget fra en lille vindmølle, eller lign. Så kan man bremse skidtet ned igen, uden at afbryde vores lille mirakelmaskines fantastiske kredsløb.

Iøvrigt er der en hage ved "drukningen". Når nu fanatikere bliver VED med at tæske rundt i emnet vandindsprøjtning, ofte med en begrundelse i O2/H2 spaltning og rekombination under høje temperaturer/tryk, så er dette egentligt ganske interessant.

Vand VIL spaltes. Typiskt over en 3000grader begynder vandet at fraspalte ilt og brint. Da vores mirakelmotor netop kører på brint, der brænder ekstremt varmt, så kan det faktisk tænkes at tilførelsen af mere vand(drukne) vil få den stikmodsatte effekt, og vil medføre en regulær kædereaktion.

Scenario:
Vores mirakelvogn holder på strippen, og der går ild i kalorius. Brandmændene kommer farende og begynder at poste vand på. Da motoren kører endnu, så suger den noget af vandet ind, spalter det, og forbrænder det igen. Så øges omdrejningstallet, hvorefter man kan suge endnu mere vand ind, osv osv.
Helt galt går det fordi vores mirakelbil er udstyret med automatgear, så det er derfor ganske spektakulært. Faktisk så spektakulært at folk begynder at smide vand efter bilen, blot for at se den skrækslagne fører accelerere ned at strippen med en fart som var kæden hoppet af.

Er kæden mon hoppet af kan man så passende spørge sig om.... :wink:


Bremsekaliberen lyder som en ok idé. Evt kombineret med en slyngkobling, så den holder op med trække, bare den kommer tilstrækkeligt langt ned i omdregninger. Anden anden muligvis var at man slet ikke bremsede motoren, men simpelthen bare koblede ud, når den skulle holde stille. Da den ikke forbruger noget brændstof vil det ikke være et problem, og så slipper man for problemet med en kold bil om vinteren. Det er bare at sætte sig ind i bilen, skrue op for varmen og slække koblingen. Afsted det går.

Og kæden kan jo ikke være hoppet af. Så ville HO som jeg har valgt at døbe bilen grunden brændstoffet jo ikke køre længere ;)

En helt anden ting er at man skal bruge en meget lang forlængerledning, hvis man vil benytte den 8 bar kompresser fra Harald Nyborg der er snak ok i første indlæg 8)

_________________
Greeting
Master Fabritius

Smoke tires
Not drugs


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2005, 14:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
:lol: :lol: Alle de "kloge hoveder" der optræder på denne tråd sku ta og søge job hos NASA. :wink: Jeg er imponeret over den supermotor der lige er kommet på tegnebrættet. Mon tråden forfatter har fået et svar han kan bruge :roll:

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2005, 14:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
s@g skrev:
:lol: :lol: . Mon tråden forfatter har fået et svar han kan bruge :roll:



Ja, det vil jeg da tro. Ellers kan han jo spørge haraldnyborg om de ikke har den dyse han mangler? Evt kan T.Hansen måske hjælpe? De har før gjort lidt i gamle atommotorer, og har nogle ret gode scootere....

Han har jo fundet kompressoren, og det er da ærgeligt ikke at kunne skaffe den dyse..... :shock:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2005, 17:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 199
Geografisk sted: Sydsjælland
Hehe lidt for steneren tråd! Men ganske underholdende på en fredag eftermiddag på arbejdet.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4824
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team