BRINT/OXYGEN

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Ja, vi er sgu SÅ tæt på en evighedsmaskine.

Hvilket leder til det næste spørgsmål:

Hvis vi nu sætter vandet under tryk een gang for alle, dernæst trykker det igennem en dyse der adsk8iller vandet i O2 og H2,dernæst brænder det af, og gendanner vandet, som vi kondenserer og lukker tilbage i tanken.......well.......hvordan har vi tænkt os at stoppe denne proces??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#12 Indlæg af Yugo Turbo »

hold da op hvor i hygger jer drenge... ha ha
Brap brap brap...
Billede
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#13 Indlæg af mh »

haha ja...

hva med tænding og ikke mindst skal man have koldt eller varmt rør i sådan en motor :idea: :idea:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#14 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

tinasmartin skrev:haha ja...

hva med tænding og ikke mindst skal man have koldt eller varmt rør i sådan en motor :idea: :idea:


Ehm, gløderør er vejen frem :lol: :lol:
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Fabritius
Medlem
Indlæg: 108
Tilmeldt: 13 feb 2004, 13:57
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

#15 Indlæg af Fabritius »

HenrikGM skrev:Ja, vi er sgu SÅ tæt på en evighedsmaskine.

Hvilket leder til det næste spørgsmål:

Hvis vi nu sætter vandet under tryk een gang for alle, dernæst trykker det igennem en dyse der adsk8iller vandet i O2 og H2,dernæst brænder det af, og gendanner vandet, som vi kondenserer og lukker tilbage i tanken.......well.......hvordan har vi tænkt os at stoppe denne proces??


Nemt nok. Man laver en 3. dyse som kan åbnes fra en kontakt i kabinen. I denne skal hullet være så stort at vandet kommer igennem uden at blive spaltet. Når man åbner den kommer der vand ind, som stopper forbrændingen ved at drukne motoren. Ganske enkelt genialt, hvis jeg selv skal sige det :)
Greeting
Master Fabritius

Smoke tires
Not drugs
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

Fabritius skrev:[Når man åbner den kommer der vand ind, som stopper forbrændingen ved at drukne motoren. Ganske enkelt genialt, hvis jeg selv skal sige det :)




Den ide holder jo ikke. Hvis du laver "hul" i kredsløbet, så kan du jo ikke starte igen. Så er det jo ikke nogen evighedsmaskine længere....

Næ, du....Man monterer en god stor bremsekaliber på svinghjulet, feks noget fra en lille vindmølle, eller lign. Så kan man bremse skidtet ned igen, uden at afbryde vores lille mirakelmaskines fantastiske kredsløb.

Iøvrigt er der en hage ved "drukningen". Når nu fanatikere bliver VED med at tæske rundt i emnet vandindsprøjtning, ofte med en begrundelse i O2/H2 spaltning og rekombination under høje temperaturer/tryk, så er dette egentligt ganske interessant.

Vand VIL spaltes. Typiskt over en 3000grader begynder vandet at fraspalte ilt og brint. Da vores mirakelmotor netop kører på brint, der brænder ekstremt varmt, så kan det faktisk tænkes at tilførelsen af mere vand(drukne) vil få den stikmodsatte effekt, og vil medføre en regulær kædereaktion.

Scenario:
Vores mirakelvogn holder på strippen, og der går ild i kalorius. Brandmændene kommer farende og begynder at poste vand på. Da motoren kører endnu, så suger den noget af vandet ind, spalter det, og forbrænder det igen. Så øges omdrejningstallet, hvorefter man kan suge endnu mere vand ind, osv osv.
Helt galt går det fordi vores mirakelbil er udstyret med automatgear, så det er derfor ganske spektakulært. Faktisk så spektakulært at folk begynder at smide vand efter bilen, blot for at se den skrækslagne fører accelerere ned at strippen med en fart som var kæden hoppet af.

Er kæden mon hoppet af kan man så passende spørge sig om.... :wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Fabritius
Medlem
Indlæg: 108
Tilmeldt: 13 feb 2004, 13:57
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

#17 Indlæg af Fabritius »

HenrikGM skrev:Den ide holder jo ikke. Hvis du laver "hul" i kredsløbet, så kan du jo ikke starte igen. Så er det jo ikke nogen evighedsmaskine længere....

Næ, du....Man monterer en god stor bremsekaliber på svinghjulet, feks noget fra en lille vindmølle, eller lign. Så kan man bremse skidtet ned igen, uden at afbryde vores lille mirakelmaskines fantastiske kredsløb.

Iøvrigt er der en hage ved "drukningen". Når nu fanatikere bliver VED med at tæske rundt i emnet vandindsprøjtning, ofte med en begrundelse i O2/H2 spaltning og rekombination under høje temperaturer/tryk, så er dette egentligt ganske interessant.

Vand VIL spaltes. Typiskt over en 3000grader begynder vandet at fraspalte ilt og brint. Da vores mirakelmotor netop kører på brint, der brænder ekstremt varmt, så kan det faktisk tænkes at tilførelsen af mere vand(drukne) vil få den stikmodsatte effekt, og vil medføre en regulær kædereaktion.

Scenario:
Vores mirakelvogn holder på strippen, og der går ild i kalorius. Brandmændene kommer farende og begynder at poste vand på. Da motoren kører endnu, så suger den noget af vandet ind, spalter det, og forbrænder det igen. Så øges omdrejningstallet, hvorefter man kan suge endnu mere vand ind, osv osv.
Helt galt går det fordi vores mirakelbil er udstyret med automatgear, så det er derfor ganske spektakulært. Faktisk så spektakulært at folk begynder at smide vand efter bilen, blot for at se den skrækslagne fører accelerere ned at strippen med en fart som var kæden hoppet af.

Er kæden mon hoppet af kan man så passende spørge sig om.... :wink:


Bremsekaliberen lyder som en ok idé. Evt kombineret med en slyngkobling, så den holder op med trække, bare den kommer tilstrækkeligt langt ned i omdregninger. Anden anden muligvis var at man slet ikke bremsede motoren, men simpelthen bare koblede ud, når den skulle holde stille. Da den ikke forbruger noget brændstof vil det ikke være et problem, og så slipper man for problemet med en kold bil om vinteren. Det er bare at sætte sig ind i bilen, skrue op for varmen og slække koblingen. Afsted det går.

Og kæden kan jo ikke være hoppet af. Så ville HO som jeg har valgt at døbe bilen grunden brændstoffet jo ikke køre længere ;)

En helt anden ting er at man skal bruge en meget lang forlængerledning, hvis man vil benytte den 8 bar kompresser fra Harald Nyborg der er snak ok i første indlæg 8)
Greeting
Master Fabritius

Smoke tires
Not drugs
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#18 Indlæg af s@g »

:lol: :lol: Alle de "kloge hoveder" der optræder på denne tråd sku ta og søge job hos NASA. :wink: Jeg er imponeret over den supermotor der lige er kommet på tegnebrættet. Mon tråden forfatter har fået et svar han kan bruge :roll:
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#19 Indlæg af HenrikGM »

s@g skrev::lol: :lol: . Mon tråden forfatter har fået et svar han kan bruge :roll:



Ja, det vil jeg da tro. Ellers kan han jo spørge haraldnyborg om de ikke har den dyse han mangler? Evt kan T.Hansen måske hjælpe? De har før gjort lidt i gamle atommotorer, og har nogle ret gode scootere....

Han har jo fundet kompressoren, og det er da ærgeligt ikke at kunne skaffe den dyse..... :shock:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
kadettcqp
Medlem
Indlæg: 199
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Sydsjælland
Kontakt:

#20 Indlæg af kadettcqp »

Hehe lidt for steneren tråd! Men ganske underholdende på en fredag eftermiddag på arbejdet.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4824
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.
Besvar