apexninja skrev:
Kim Frederiksen skrev:
så længe at det rør der sidder på tværs er 1.5 gange større end motoren er, så virker det helt fint!!
løsningen er selvfølgelig ikke så god som en bananmanifold, men koster så heller ikke i nærheden af sådan en og er alt rigeligt til de 200 hk du vil have!
Det kan der selvfølgelig være noget om, men da målet osse er at få en god responstid på det tryk der , så har det vel osse noget at sige hvor stor diameter trykrør du bruger fra turboen-ic-indsugning ? det tager jo længere tid at lave tryk i en i olietønde end i en coladåse .. hvor store er dem til dit sæt ? og har du forresten drejet af stemplerne eller sat en grovere toppakning på før du skiftede til kundstigt åndedræt ?
Det kan godt være, det har en smule at sige om du bruger 2" eller 3" rør - men betragt det lige fra dén kant, at sådan en motor ved fuld skrue sluger en mængde luft svarende til rumfanget af en LT varevogn hvert minut.
Dén mængde luft - og mere til - kan turboen levere. Altså vil selv MEGET store trykrør blive fyldt med luft inden der er gået ret mange kvarte sekunder.......
/Nolan