Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 15:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 aug 2005, 21:44 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2005, 00:48
Indlæg: 29
Geografisk sted: nordjylland, centrum
Godaw

hvilken turbo skal jeg ud og lede efter hvis jeg gerne vil have trykket hurtigt ? mit håb er ca 180-200hk på en e30 - men er chancen større for total turbo_nedsmeltning hvis jeg bruger en lader beregnet på en 1600 motor ?

forresten ! - passer et 540i diff direkte over på en 320'er - så vidt jeg har hørt, så skulle man kunne køre 260-270 med den gearing ?? hvis det holder vand vil jeg gerne købe sådan et ;)

På forhånd tak

_________________
GIB GAS !


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 aug 2005, 23:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
En Gt25 kuglelejelader burde kunne gøre noget for dig.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2005, 19:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
en t3 med lille A/R burde kunne gøre det..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2005, 01:46 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
Jeg har et komplet turbo sæt til salg for 6.000 hvis det er?

manifold

T3-turbo

STOR intercooler

rustfri trykrør

2,5" udstødning (LYDER GODT+++)

lige til at smide på i løbet af en dags tid!

du skal bare bruge en benzintryksregulator, så kan du køre omkring 0,5 bar!

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel: tryk på !
Indlæg: 12 aug 2005, 15:28 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2005, 00:48
Indlæg: 29
Geografisk sted: nordjylland, centrum
david skrev:
En Gt25 kuglelejelader burde kunne gøre noget for dig.


Den ser rimelig fin ud sådan en , men hvad med manifoldet ? jeg har set nogen der ligner et rør der er sat på langs af blokken , og så med udtaget til turbo'en ca mellem cylinder 2 og 3, set fra brændvæggen , og så nogen andre der er svejset op i bukket rør , og samlet ligesom en 6-1 udst.manifold , og siden den første er billigst , så ville det være rart at høre om den kan bruges uden at virke som en flaskehals på airflowet ?? den ligner lidt noget crap - er den det ?

på forhånd tak

_________________
GIB GAS !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2005, 15:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
så længe at det rør der sidder på tværs er 1.5 gange større end motoren er, så virker det helt fint!!

løsningen er selvfølgelig ikke så god som en bananmanifold, men koster så heller ikke i nærheden af sådan en og er alt rigeligt til de 200 hk du vil have!

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2005, 11:10 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2005, 00:48
Indlæg: 29
Geografisk sted: nordjylland, centrum
Kim Frederiksen skrev:
så længe at det rør der sidder på tværs er 1.5 gange større end motoren er, så virker det helt fint!!

løsningen er selvfølgelig ikke så god som en bananmanifold, men koster så heller ikke i nærheden af sådan en og er alt rigeligt til de 200 hk du vil have!


Det kan der selvfølgelig være noget om, men da målet osse er at få en god responstid på det tryk der , så har det vel osse noget at sige hvor stor diameter trykrør du bruger fra turboen-ic-indsugning ? det tager jo længere tid at lave tryk i en i olietønde end i en coladåse .. hvor store er dem til dit sæt ? og har du forresten drejet af stemplerne eller sat en grovere toppakning på før du skiftede til kundstigt åndedræt ?

_________________
GIB GAS !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2005, 12:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
apexninja skrev:
Kim Frederiksen skrev:
så længe at det rør der sidder på tværs er 1.5 gange større end motoren er, så virker det helt fint!!

løsningen er selvfølgelig ikke så god som en bananmanifold, men koster så heller ikke i nærheden af sådan en og er alt rigeligt til de 200 hk du vil have!


Det kan der selvfølgelig være noget om, men da målet osse er at få en god responstid på det tryk der , så har det vel osse noget at sige hvor stor diameter trykrør du bruger fra turboen-ic-indsugning ? det tager jo længere tid at lave tryk i en i olietønde end i en coladåse .. hvor store er dem til dit sæt ? og har du forresten drejet af stemplerne eller sat en grovere toppakning på før du skiftede til kundstigt åndedræt ?


Det kan godt være, det har en smule at sige om du bruger 2" eller 3" rør - men betragt det lige fra dén kant, at sådan en motor ved fuld skrue sluger en mængde luft svarende til rumfanget af en LT varevogn hvert minut.
Dén mængde luft - og mere til - kan turboen levere. Altså vil selv MEGET store trykrør blive fyldt med luft inden der er gået ret mange kvarte sekunder.......

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2005, 21:23 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2005, 00:48
Indlæg: 29
Geografisk sted: nordjylland, centrum
Det kan godt være, det har en smule at sige om du bruger 2" eller 3" rør - men betragt det lige fra dén kant, at sådan en motor ved fuld skrue sluger en mængde luft svarende til rumfanget af en LT varevogn hvert minut.
Dén mængde luft - og mere til - kan turboen levere. Altså vil selv MEGET store trykrør blive fyldt med luft inden der er gået ret mange kvarte sekunder.......

/Nolan[/quote]


Ja , når der er fart på turbo'en , men ved lave omdrejninger - 2-3k_rpm , så skal den jo først spoole op før det bliver morsomt - og det var der jeg håbede på at det ville gøre en forskel med tyndere trykrør .. jeg ligger og drifter en del , så jeg vil meget gerne undgå det der hysteriske los i røven en turbobil plejer at kaste af sig, ved at bruge en lidt for lille lader der begynder at trykke ved lavere omdrejninger , den giver så heller ikke så høj en spidseffekt , men vil sådan en omgang ikke give en mere jævn effektkurve ??

_________________
GIB GAS !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2005, 21:43 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2005, 00:48
Indlæg: 29
Geografisk sted: nordjylland, centrum
Det kan godt være, det har en smule at sige om du bruger 2" eller 3" rør - men betragt det lige fra dén kant, at sådan en motor ved fuld skrue sluger en mængde luft svarende til rumfanget af en LT varevogn hvert minut.
Dén mængde luft - og mere til - kan turboen levere. Altså vil selv MEGET store trykrør blive fyldt med luft inden der er gået ret mange kvarte sekunder.......

/Nolan[/quote]


Ja , når der er fart på turbo'en , men ved lave omdrejninger - 2-3k_rpm , så skal den jo først spoole op før det bliver morsomt - og det var der jeg håbede på at det ville gøre en forskel med tyndere trykrør .. jeg ligger og drifter en del , så jeg vil meget gerne undgå det der hysteriske los i røven en turbobil plejer at kaste af sig, ved at bruge en lidt for lille lader der begynder at trykke ved lavere omdrejninger , den giver så heller ikke så høj en spidseffekt , men vil sådan en omgang ikke give en mere jævn effektkurve ??

_________________
GIB GAS !


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team