Jeg har en peugeot 106 med turbo intercooler
facts :
1600 motor
1300 rallye topstykke
1300 indsugningsmanifold
IHI turbo lader RHB5
kører med 0,5 bars ladetryk er justerbart op til 1 bar
Så kommer spørgsmålet jeg kører med 2,5" udst fra forrør til bagpotte har to potter på den , men den larmer mister man hk ved at montere et 2" udstødning istedet
Allan
Udst. størrelse 2" vs 2,5 "
Redaktør: Moderatorer
-
106 T8
Lige nu yder den 144 hk ved 0,5 barstryk målt ved natmekanikeren
men har ikke plads til mere potter , regner da med alt der skal ske lidt mere med den , ellers må jeg lave et 2" rør som lyddæmpning . bagpotter er udformet som den org. bagpot med rør ned mod vejen , så det er skjult bag bagkofangeren
Allan
men har ikke plads til mere potter , regner da med alt der skal ske lidt mere med den , ellers må jeg lave et 2" rør som lyddæmpning . bagpotter er udformet som den org. bagpot med rør ned mod vejen , så det er skjult bag bagkofangeren
Allan
- david
- Mester Medlem
- Indlæg: 502
- Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
- Geografisk sted: 9000
hvis du holder dig om de 140-150 hk vil jeg ikke mene at du vil føle noget mærkbart effekttab ved at gå ned til 2". Brug god tid på at designe dit forrør ingen vanvittige knæk/bøj. evt beholde 2.5" som forrør.. Undgå selvfølgelig også alt for mange knæk på resten af røret... men det er ikke nogen garanti for at det larmer mindre.