Udst. størrelse 2" vs 2,5 "

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
106 T8

Udst. størrelse 2" vs 2,5 "

#1 Indlæg af 106 T8 »

Jeg har en peugeot 106 med turbo intercooler

facts :

1600 motor

1300 rallye topstykke

1300 indsugningsmanifold

IHI turbo lader RHB5

kører med 0,5 bars ladetryk er justerbart op til 1 bar

Så kommer spørgsmålet jeg kører med 2,5" udst fra forrør til bagpotte har to potter på den , men den larmer mister man hk ved at montere et 2" udstødning istedet

Allan
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#2 Indlæg af david »

hvor mange hk er du oppe på nu.. har du planer om at trimme videre på dit nuværende setup... Du kunne evt montere en eller flere mellempotter.. på din nuværende udst.
106 T8

#3 Indlæg af 106 T8 »

Lige nu yder den 144 hk ved 0,5 barstryk målt ved natmekanikeren

men har ikke plads til mere potter , regner da med alt der skal ske lidt mere med den , ellers må jeg lave et 2" rør som lyddæmpning . bagpotter er udformet som den org. bagpot med rør ned mod vejen , så det er skjult bag bagkofangeren

Allan
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#4 Indlæg af david »

hvis du holder dig om de 140-150 hk vil jeg ikke mene at du vil føle noget mærkbart effekttab ved at gå ned til 2". Brug god tid på at designe dit forrør ingen vanvittige knæk/bøj. evt beholde 2.5" som forrør.. Undgå selvfølgelig også alt for mange knæk på resten af røret... men det er ikke nogen garanti for at det larmer mindre.
Besvar