Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 aug 2005, 21:42 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 apr 2005, 18:12
Indlæg: 30
Geografisk sted: Skagen
kan jeg køre uden tps og hvad sker der hvis jeg gør det...
er det bedre med eller uden?
syntes ikk jeg kan finde nogen der passer på min 205 1,9 gti
hul afstanden er på 70mm og det er en D aksel...
det er en ms insprøjtning...

_________________
Billede


Senest rettet af Karsten B 04 aug 2005, 21:51, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2005, 21:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
Hvilken motorstyring ? MS ?

Hvis det er MS kan jeg nævne, at både Wildert og jeg kører uden TPS med stor success.

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2005, 21:51 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 apr 2005, 18:12
Indlæg: 30
Geografisk sted: Skagen
ja det er ms..
okay for så ved jeg ikk om jeg gider og ofre 7-800 kr på en tps

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2005, 06:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
At køre uden tps på standart coden gør vel kun at du mister floodclear funktionen, og tps acc funktionen.
tps acc kan være meget nyttig på en turbo motor, da map dot ikke kan bruges når motoren er under tryk.
Jeg syntes også at dataloggene er væsentlig mere overskuelige, da man kan se hvad motoren gør, og hvad man ønsker den skal gøre.
Uden tps med ekstra coden og man har helt automatisk fravalgt en masse funktioner, Hvor tps signalet er nødvendigt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2005, 11:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Karsten B skrev:
ja det er ms..
okay for så ved jeg ikk om jeg gider og ofre 7-800 kr på en tps


Jamen, hvis du ikke gider bruge de kroner, så tøf da for pokker ud til en hugger og skru nogle stykker af. Det behøver ikke være et stort beløb, ej heller problem....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2005, 11:32 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 apr 2005, 18:12
Indlæg: 30
Geografisk sted: Skagen
hvordan finder jeg ud af hvad biler jeg skal kigge på?
der findes jo tusind slags...

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2005, 13:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Relativt enkelt siger tps klik ved wot. og klik ved lukket spjæld.
Så er det ikke den tps du skal have.
Et rimeligt sikkert bud er biler der er født efter 1993.
Tror næsten at en tps fra en Volvo 850 og frem vil passe uden modefikationer.
Og en masse andre.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2005, 14:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
Automatgears bmw´er med 6polet stik har både TPS og gasspjældskontakter, så de siger stadig klik :)

Jeg ved ikke om alle gasspjældsfølere med 6polet stik har det... det bedste du kan gøre er vel, at tage et multimeter med og måle modstand...

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2005, 15:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 maj 2004, 17:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: østfyn
Det alm bosch er nemt at lave om det gjorde jeg da jeg skulle bruge det på min motor

Det kan jo laves pænere end jeg lavede det men det skulle jo gå stærkt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2005, 17:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Ahh, ikke dumt dér Heino...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team