RSV skrev:
du skal se sådan på det at når der ingen vacuum er og vacuumdåsen står i sin neutrale position, er der mest avancering af tænding, når du så slipper gassen eller kører med halv gas og der dannes vacuum så tænder den senere, der er mest brug for høj tænding under acceleration desuden reguleres din tænding mekanisk eller elektronisk i forhold til omdrejninger alt afhængig af hvad din bil er for en
Det er ikke helt rigtigt.
Generelt har man noget der hedder forbrændingshastighed, og den er rimelig konstant i forhold til benzin luftblandingen.
Så det tager vægtene, og fjedrene sig af i fordeleren. ved fuldlast.
DVS ca 10 grader ved 1000 rpm og 30 grader ved 3000 rpm.
Da motoren rotere hurtiger, men forbrændings hastigheden er den samme, og vi vil helst have at selve forbrændingen er afsluttet ca 12-15 grader efter ØD.
Når vi så koret dellast med en mager blanding, som forbrænder langsommere, så har vi vacumdåsen til at avancere tændingen, således at vi stadig har afsluttet forbrændingen 12-15 grader efter ød.
AT gæsten ser atmosfære tryk ved lukket gasspjæld, er fordi han har tilsluttet sit vacummeter lige over gasspjældet, og det vil give atmosfæretryk når spjældet er lukket.
Find et sted at tage vacumet der er efter gasspjældet.
Vacunforstærker udtaget til bremseforstærkeren, er et sikkert sted.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html