Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 20:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2005, 19:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
du kan tjekke om det virker som det skal, hvis du trækker vakuum slangen af når bilen står i tomgang skal den stige i omdrejninger men du skal huske at slutte slangen tæt, er du sikker på at din tænding står korrekt og hvad er det for en bil

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2005, 19:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
RSV skrev:
du skal se sådan på det at når der ingen vacuum er og vacuumdåsen står i sin neutrale position, er der mest avancering af tænding, når du så slipper gassen eller kører med halv gas og der dannes vacuum så tænder den senere, der er mest brug for høj tænding under acceleration desuden reguleres din tænding mekanisk eller elektronisk i forhold til omdrejninger alt afhængig af hvad din bil er for en


Det er ikke helt rigtigt.
Generelt har man noget der hedder forbrændingshastighed, og den er rimelig konstant i forhold til benzin luftblandingen.
Så det tager vægtene, og fjedrene sig af i fordeleren. ved fuldlast.
DVS ca 10 grader ved 1000 rpm og 30 grader ved 3000 rpm.
Da motoren rotere hurtiger, men forbrændings hastigheden er den samme, og vi vil helst have at selve forbrændingen er afsluttet ca 12-15 grader efter ØD.
Når vi så koret dellast med en mager blanding, som forbrænder langsommere, så har vi vacumdåsen til at avancere tændingen, således at vi stadig har afsluttet forbrændingen 12-15 grader efter ød.

AT gæsten ser atmosfære tryk ved lukket gasspjæld, er fordi han har tilsluttet sit vacummeter lige over gasspjældet, og det vil give atmosfæretryk når spjældet er lukket.
Find et sted at tage vacumet der er efter gasspjældet.
Vacunforstærker udtaget til bremseforstærkeren, er et sikkert sted.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2005, 20:03 
Offline

Tilmeldt: 24 sep 2004, 13:16
Indlæg: 10
Fin forklaring med vacuumet morten! Det satte lige nogen ting på plads.
Dog er mit vacuummeter tilsluttet efter gasspjældne.... Så forstår ikke helt hvorfor jeg kun ser atmosfæretryk når gasspjældene er lukket....?

Wisp


Top
 Profil  
 
 Titel: re
Indlæg: 04 aug 2005, 14:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 155
Geografisk sted: Fyn
"Da motoren rotere hurtiger, men forbrændings hastigheden er den samme, og vi vil helst have at selve forbrændingen er afsluttet ca 12-15 grader efter ØD"

Burde det ikke være MAX! forbrændingstryk omkring 12grader efter ØD da?:o Hvis forbrændingen allerede der er afsluttet så er der da ikke meget skud i motoren..right? :)
Ang. vacuumregulering, så nævnes det her at køre med/uden slangen på ikke gør den store forskel. Afhængig af model osv. så lyder det heller ikke forkert. Lad os tage en gammel corolla 1,3 hvor du har en "vacuumdåse" på siden af fordeleren, det eneste den regulerer er dellastområdet og skulle den være defekt mærkes dette kun ved "½ gas" som en smule nøkken. (kørte jeg selv med i et par år da toyota kører en temmelig ublu prispolitik på denne del :roll: 800,- for 2 låg,en membran og en fjeder!)

_________________
/Jens


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2005, 16:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jens er det ikke det samme.
Maks tryk opnåes når al tilgængeligt brændstof er brændt af.

Wisp gaspjældene, som i et pr cylinder?
Prøv at sætte en slange pÅ efter alle spjæld, og saml dem i et lille kammer. tilslut vacummeter, og vacumdåse dette kammer og se hvad der sker.
Det burde give et højere og mere stabilt vacum ved lave omdrejninger, og dellast- lukket gasspjæld.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2005, 18:22 
Offline

Tilmeldt: 24 sep 2004, 13:16
Indlæg: 10
Hejsa..

Ja slangen er monteret lige før blanding kommer ind i topstykket på motoren, så det må vel sige at det er vel efter gasspjældne... :wink:

Wisp


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team